رسانه ها نقش مهمی در ایجاد  احساس امنیت در جامعه برعهده دارند

سردار القاصی مهر با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم که حس امیدواری را در جامعه با رعایت کامل قانون و ایجاد احساس امنیت در سطح جامعه ایجاد کنیم، گفت: رسانه ها نقش مهمی به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان در ایجاد احساس امنیت در جامعه دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام، صبح امروز(۲۴ فروردین) در دیدار جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: نقد و انتقاد سازنده در حوزه های مختلف موجب تقویت عملکر خواهد شد و البته در کنار نقد نیز باید به نقاط قوت نیز توجه و برای جامعه بیان شود.

 

سردار «دلاور القاصی مهر» با بیان اینکه نیروهای مسلح وابسته به هیچ حزب و گروهی نیستند و نیروی انتظامی نیز از این قاعده جدا نیست، ابراز کرد: همه نیروهای مسلح و نیروی انتظامی در راستای ایجاد امنیت و نظم پایدار تحت لوای مقام معظم رهبری از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

 

وی با بیان اینکه اگر امروز کشور ایران اسلامی از امنیت پایدار و با ثبات برخوردار است، گفت: این امنیت به برکت خون شهدا و مجاهدت جانبازان و ایثارگران و آزاده ها همه مدافعان از انقلاب اسلامی ایجاد شده است  که از همه چیز خود  برای ایجاد امنیت در کشور گذشتند، امروز ما حافظ این امنیت و نظم هستیم و نیروی انتظامی از امنیت تولید شده مراقبت می کند.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام با بیان اینکه سازمان ها، نهادهای مختلف و مردم امنیت پایدار را تولید می کنند و نیروی انتظامی از این امنیت مراقبت می کند، گفت: در بسیاری از موارد، قبل از استفاده قوه قهریه، باید فرهنگ سازی های لازم صورت گیرد و استفاده از قوه قهریه برای هنجارشکنان و متخلفان از قانون است، در بسیاری از موارد، قوه قهریه جواب نمی دهد، ما باید مردم را نسبت به نظام و انقلاب جذب کنیم و زمانی قوه قهریه پلیس باید وارد کار شود که غیر از استفاده از قوه قهریه نتوان کار دیگری کرد.

 

سردار القاصی مهر  تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم که حس امیدواری را در جامعه با رعایت کامل قانون و مقابله با تخلفات از طریق ایجاد احساس امنیت در سطح جامعه ایجاد کنیم، اگر احساس امنیت در جامعه وجود داشته باشد مردم دغدغه  و نگرانی نخواهند داشت و زمینه نشاط، رضایتمندی و حفظ دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی فراهم می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف و رسالت های رسانه ایجاد امنیت و احساس امنیت است، گفت: رسانه ها نقش مهمی به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان در ایجاد احساس امنیت در جامعه با تولید محتوای سازنده و امیدوار کننده دارند که امروز با توجه به شرایطی که جامعه با آن روبرو است این نقش و رسالت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام تصریح کرد: در حوزه برخورد با مسائل و آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد بایستی همه ۲۵ دستگاه اجرایی و فرهنگی مرتبط در راستای مقابله با این پدیده ها پای کار باشند و نیروی انتظامی نیز در زمینه اجرای فرایند اصلاح و مقابله با آسیب های اجتماعی، همکاری و تعامل کامل را خواهد داشت.

 

سردار القاصی مهر با بیان اینکه میانگین حضور نیروهای ما در ماموریت های یگان ۱۱۰باید ۱۰ دقیقه باشد، یادآور شد: همه ماموریت های یگان ۱۱۰ به طور کامل رصد می شود و هر گونه کوتاهی در این زمینه مورد بررسی و برخورد قرار می گیرد، ما سرباز ولایت هستیم و ایشان فرمودند که نیروی اننظامی برخورد با رأفت و  مهربانی همراه با اقتدار داشته باشند که بر این اساس، رافت و مهربانی در مراجعات مردمی و اقتدار نیز در برخورد با اراذل و اوباش مد نظر است و در برخرود با اراذل و اوباش با شدت و به طور قاطع برخورد می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه کار فرهنگی برای رفع بسیاری از مشکلات در حوزه آسیب های اجتماعی و همچنین اجرا و توجه به قوانین در سطح جامعه، ابراز کرد: تاثیرگذاری کار فرهنگی در سطح جامعه بسیار بیشتر از استفاده از قوه قهریه است و تعامل هر چه بیشتر رسانه ها و نیروی انتظامی، زمینه ساز توجه به قانونمداری و اجرای قانون در سطح جامعه است.

 

 

کد خبر 1045496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha