روند افزایش تولیدات کشاورزی در هویزه/ کشاورزان از روش های مکانیزه استفاده کنند

عفری منفرد گفت: در صورتی که کشاورزان از ظرفیت های تکنولوژی و همچنین آبیاری مکانیزه استفاده کنند، قطعا در مدت زمان کم علاوه بر بهره مندی از افزایش ظرفیت تولید با صرفه جویی در هزینه ها نیز مواجه خواهیم شد.

«حبیب عفری مفرد» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: بر اساس تصمیم شورای کشاورزی شهرستان هویزه 28 فروردین آغاز برداشت گندم از مزارع شهرستان هویزه است.

 

فرماندار هویزه با بیان اینکه همه ظرفیت های لازم برای خرید محصولات کشاورزان آماده است افزود: در سال جاری 33 هزار هکتار گندم، سه هزار هکتار جو و 150 هکتار کلزا در این شهرستان وجود دارد که در مقایسه با سال گذشته روند افزایشی داشته است.

 

وی به خدمات ارائه شده برا تسهیل کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: بخشی از این خدمات شامل لایروبی انهار سنتی، اعطای نهاد مورد نیاز کشاورزی و همچنین اعطای تسهیلات خرید دستگاه تراکتور در سطح شهرستان است.

 

عفری مفرد با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان تولید، پشتیبانی و مانع زدایی نامگذاری شده عنوان کرد: در همین راستا به منظور توسعه کشاورزی و کارآفرینی تسهیلات کشاورزی خوداشتغالی در نظر گرفته شده که به واجدین شرایط اعطا می شوند.

 

وی اضافه کرد: موقعیت شهرستان هویزه به شکلی است که با افزایش دبی آب با زیرآب رفتن مزراع و خانه های شهرستان مواجه می شویم و با کاهش آن با خشکسالی روبه رو خواهیم شد بنابراین بهترین راهکار بهره مندی از سیستم های آبیاری جدید و آبیاری مکانیزم است.

 

فرماندار هویزه اشاره به هزینه های هنگفت لایروبی انهار سنتی که همه ساله باید پرداخت شود تصریح کرد: در صورتی که کشاورزان از ظرفیت های تکنولوژی و همچنین آبیاری مکانیزه استفاده کنند قطعا در مدت زمان کم علاوه بر بهره مندی از افزایش ظرفیت تولید با صرفه جویی در هزینه ها نیز مواجه خواهیم شد.

 

کد خبر 1045524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha