افزایش میزان مشارکت داوطلبان شورای اسلامی روستاهای گلستان/ ۲۰ درصد ثبت نام ها غیرحضوری بود

مکتبی گفت: در این دوره از انتخابات تعداد داوطلبان برای کرسی شورای اسلامی روستاهای گلستان ۵۰۰ نفر نسبت به دوره قبل افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «احسان مکتبی» ظهر امروز (سه شنبه 24 فروردین) گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مهلت ثبت نام شورای شهر و روستا به اتمام رسیده است و در شهرها اسامی داوطلبان که صلاحیت آن ها تایید شده در اختیار هیئت عالی نظارت قرار گرفته است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان ادامه داد: خوشبختانه نخبگان در روستاها پای کار آمدند و این امر باعث شد میزان ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی در روستاها نسبت به دوره گذشته که هفت هزار و سه نفر ثبت نام کرده بودند 500 نفر افزایش یابد.

 

 مکتبی یادآور شد: از این تعداد 6 هزار و 506 نفر به صورت حضوری و مابقی به صورت غیرجضوری در دفاتر پیشخوان، از طریق سایت و یا موبایل شخصی ثبت نام کردند.

 

وی بابیان اینکه تقریبا 20 درصد از داوطلبان شورای اسلامی شهر از طریق دفاتر پیشخوان، موبایل و رایانه خانگی ثبت نام خود را انجام دادند، متذکر شد: نخستین کار شورای روستا انتخاب دهیار است که اعتبارات را براساس نیاز مردم روستا در مسیر عمران و آبادانی روستا هزینه می کند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان ادامه داد: در  استان گلستان 974 کد روستایی داریم و در این مناطق می توانیم انتخابات برگزار کنیم و تنها چند نقطه عشایری بوده که برنامه ریزی برای آنها نداشتیم.

 

مکتبی یادآور شد: تنوع اقوام باعث افزایش میزان مشارکت می شود و پیش بینی ما این است که میزان مشارکت در گلستان به دلایل مختلف بیشتر از بخش ها و شهرهای دیگر کشور باشد.

 

وی یادآور شد: 180 کرسی شورای اسلامی شهر در استان داریم و برای این میزان کرسی یک هزار و 439 نفر ثبت نام کردند که نسبت به دور گذشته 50 نفر کاهش یافته است.

 

کد خبر 1045573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha