کانون های فرهنگی هنری مساجد پیشرو در طرح مواسات و همدلی

کانون های فرهنگی و هنری مساجد در اجرای رزمایش مواسات و همدلی عملکردی درخشان دارند.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد،  با شیوع ویروس کرونا در جامعه طی اسفند ماه سال 98 کانون های فرهنگی هنری مساجد در میدان مبارزه با کرونا و دستگیری از مردم بویژه نیازمندان قرار گرفتند.

 

کانون های مساجد به عنوان مراکز فعالیت های مردمی در هر محله پرچمدار مبارزه با کرونا ویروس و تهیه و توزیع ماسک و لوزام بهداشتی شد.

 

با حمایت های مردم و خیرین مراکز تهیه و تولید ماسک در مساجد تشکیل شد و ماسک تولیدی در مساجد به صورت رایگان در بین مردم و مراکز درمانی توزیع شد.

 

در گامی دیگر کانون های فرهنگی هنری مساجد بازوان شبکه بهداشت و درمان شدند و از طرح غربالگری عمومی تا سرکشی به بیماران کرونایی قرنطینه در منازل و ضدعفونی و گندزدایی از مناطق عمومی و منزل بیماران را به عهده گرفتند.

 

در گامی مهم تر پیرو منویات مقام معظم رهبری، طرح مواسات و همدلی در سرلوحه کار فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار گرفت و برای اجرای این طرح تهیه بانک اطلاعاتی از نیازمندان، ایتام و اقشارآسیب دیده از کرونا در محلات پی گیری شد.

 

با تهیه این بانک اطلاعاتی الان حدود یک سال است که رزمایش مواسات و همدلی در سرلوحه کار کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار گرفته است و با جذب مشارکت های مردمی و حمایت های خیرین بسته های حمایتی شامل مواد غذایی و هدایای نقدی به صورت ماهانه و یا مناسبتی به دست نیازمندان می رسد.

 

فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضوری همدلانه، زمایش کمک مومنانه را با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا و حمایت از افراد آسیب دیده از کرونا اجرا کردند و بسته های همدلی و مواسات را پای سفره خانواده های نیازمند رساندند.

 

 توزیع بیش از 8 تن گوشت گرم در بین ایتام و نیازمندان لرستانی

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد  لرستان با اشاره به فعالیت های خودجوش کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در هر محله و منطقه با حمایت های مردمی و مشارکت خیرین انجام می شود.

 

« محمد ابدالی پور»  افزود:  ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هم علاوه بر کمک های موردی در اجرای طرح مواسات کانون های مساجد، تا کنون به همت موسسه حضرت خدیجه و خیرین برنامه تلویزیونی سمت خدا بالغ بر 80 تن گوشت گرم را در بین نیازمندان و ایتام استان توزیع کرده است.

 

وی با بیان اینکه توزیع گوشت گرم  در نقاط مختلف استان انجام شده است، افزود: تاکنون طی هفت مرحله توزیع بسته های معیشتی گوشت قربانی در استان انجام گرفته است.

 

ابدالی پور افزود: هر مرحله نزدیک به یک هزار و 200 بسته بین خانواده های نیازمند در مناطق مختلف شهری و روستایی توزیع شد ه است.

 

وی خاطرنشان کرد: این تعداد بسته گوشت قربانی که هر کدام یک و نیم کیلو است، که توسط کانون های فرهنگی و هنری مسجد در بین نیازمندان استان و براساس بانک اطلاعاتی  کانون های فرهنگی هنری مساجد استان  توزیع شده است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: دو مرحله  به صورت واریز مبلغ ریالی به حساب کانون های رابط، خرید دام و ذبح  و توزیع گوشت قربانی و  چند مرحله نیز در ایام و مناسبت های مختلف در قالب بسته های گوشت ارسالی از سوی موسسه نام برده، باهمکاری کانون ها بین خانواده های نیازمند در نقاط مختلف روستایی و شهری توزیع شده است.

 

ابدالی پور اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در کنار سایر نهادهای خودجوش مردمی در طول یک سال گذشته به ندای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی لبیک گفتند و با جمع آوری و توزیع کمک های مومنانه نقش خود را در این شرایط سخت ایفا کردند.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد عملکرد مثبتی در طرح مواسات و همدلی دارند

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اجرای هفتمین مرحله توزیع گوشت گرم، بین نیازمندان لرستانی، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد عملکرد مثبتی در طرح مواسات و همدلی و دستگیری از نیازمندان دارند.

 

« احمد حسین فتایی»  اظهار داشت: به همت ستادکانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، برنامه سمت خدا و موسسه حضرت خدیجه شهرستان قم، امروز هفتمین مرحله توزیع گوشت گرم در بین نیازمندان استان اجرایی شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به فعالیت 415 کانون فرهنگی هنری مسجد در سطح استان لرستان، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد از زمان شیوع کرونا ویروس تاکنون با تهیه بانک اطلاعاتی از نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا در راستای حمایت از نیازمندان پیشگام بوده اند.

 

 وی افزود: امروز برای هفتمین بار در استان یک هزار و 200 بسته  یک ونیم کیلویی گوشت گرم بین نیازمندان استان توزیع شده است.

 

 

فتایی خاطرنشان کرد: توزیع بسته‌های گوشت توسط کانون‌های فرهنگی و هنری هر شهرستان انجام می‌شود و تلاش بر این است که این بسته‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: رزمایش مواسات و همدلی با هدف لبیک به توصیه رهبری  و کمک به نیازمندان با توجه به فشارهای اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا اجرایی شده است.

 

تا شکست قطعی کرونا در کنار مردم هستیم

 

« حسین اصالت پور» مدیر کانون فرهنگی و هنری کمیل شهرستان بروجرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، افزود: این کانون فرهنگی هنری مسجد از زمان شیوع بیماری کرونا در قالب های چون تهیه و توزیع ماسک رایگان، تهیه و توزیع بسته های معیشتی و... در کنار مردم بوده است.

 

وی افزود: علاوه بر توزیع گوشت قربانی با حمایت ستاد استانی کانون های مساجد، به صورت مستمر با حمایت خیرین بسته های معیشتی و گوشت قربانی تهیه و دربین نیازمندان توزیع شده است.

 

اصالت پور افزود: این کانون فرهنگی هنری مساجد تا شسکت قطعی ویروس کرونا در کنار مردم است و در قالب های مختلف حمایتی و فرهنگی از خانواده های نیازمند حمایت می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: برای ساماندهی کمک های مردمی و خیرین از نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا بانک اطلاعلاتی از نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا تهیه شده است که در مناسبت های مختلف مورد حمایت قرار می گیرند.

 

اصالت پور افزود: ایتام و اقشار نیازمند به صورت ماهانه از حمایت های مالی این کانون فرهنگی هنری مساجد که  شامل حمایت خیرین و مردم  است، بهره مند می شوند.

 

ادامه حمایت های کانون های مساجد از نیازمندان

« امیر حسین خسروی» مدیرکانون فرهنگی هنری شهدای پشت بازار خرم آباد هم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به توزیع گوشت های قربانی در بین نیازمندان و ایتام، گفت: اقداماتی همچون تهیه و تولید ماسک و توزیع بسته های بهداشتی، تهیه جهیزیه  و اهداء آن به زوج های  جوان؛ تهیه بسته های ارزاق و جمع آوری مبالغ نقدی توسط خیرین انجام شده است.

کد خبر 1045631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha