۲ نیروگاه خورشیدی به ظرفیت نیروگاهی شهرستان دزفول اضافه شد

پیام‌فر گفت: دوازدهمین و سیزدهمین نیروگاه خورشیدی با ظرفیت هرکدام ۲۰۰ کیلووات در شهرک صنعتی سالند دزفول به بهره برداری رسید.

«محسن پیام فر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: چند سالی است تولید برق از طریق انرژی های نو به ویژه انرژی خورشیدی از اهم سیاست های وزارت محترم نیرو بوده که به شکل ویژه ای تحت حمایت قرار گرفته است و با وجود تسهیلات بانکی و مبلغ جذابی که برای خرید هر کیلووات برق تولیدی از نیروگاه خورشیدی از طرف دولت تعیین شده بخش خصوصی را ترغیب کرده در این زمینه سرمایه گذاری کند.

 

مدیر توزیع برق شهرستان دزفول افزود: در این راستا دوازدهمین و سیزدهمین نیروگاه خورشیدی هرکدام با ظرفیت ۲۰۰ کیلووات در شهرک صنعتی سالند واقع در منطقه سردشت دزفول احداث و به بهره برداری رسید.

 

وی با اشاره به نقدینگی ۷۰ میلیارد ریالی اختصاص  داده شده به این دو نیروگاه ارزشمند که با سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین شده تصریح کرد: این دو نیروگاه هر کدام در زمینی به وسعت ۲ هزار متر مربع احداث شده اند، تعداد پنل های خورشیدی منصوبه در هر نیروگاه ۶۲۵ صفحه و هر کدام مجهز به هشت دستگاه اینورتر است و از طریق ۲ دستگاه ترانسفورماتور نصب شده، برق تولید شده به شبکه توزیع تزریق می شود .
 

پیام فر در پایان یاد آور شد: این نیروگاه های خورشیدی کمک شایانی به تأمین برق پایدار در منطقه و جبران افت ولتاژ شبکه روستایی ما می‌نماید و جا دارد از هر دو عزیز سرمایه‌گذار قدردانی و تحسین مجدد خود را اعلام کنم.

 

کد خبر 1045666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha