بهره مندی ۵۰ شرکت از مزایای استاندارد سازی محصولات در سیستان و بلوچستان

رییس پارک علم وفناوری سیستان وبلوچستان گفت: حدود ۵۰ شرکت از مزایای استاندارد سازی محصولات بهره‌مند و در مراحل بعدی نیز بر اساس نوع محصولات و فعالیت شرکت‌ها، استانداردسازی سایر محصولات اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، محمدنبی شهیکی‌تاش از راه‌اندازی دفتر استانداردسازی محصولات به منظور تحقق شعار سال و حمایت از تولید کنندگان در استان خبر داد و گفت: با توجه به رشد چشمگیر و فعالیت جدی شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم وفناوری استان و ضرورت رفع موانع پیش‌رو و حمایت از این شرکت‌ها، استانداردسازی محصولات آنها به جهت صادرات و حضور جدی‌تر در بازار یکی از اولویت‌های اصلی بود.

وی افزود: پس از رایزنی با اداره کل استاندارد، دفتر استانداردسازی به جهت ارتقای سطح کیفی محصولات تولیدی این شرکت‌ها در پارک علم وفناوری استان رسماً آغاز به‌کار کرد که ارائه خدمات تخصصی و مشاوره به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، تسهیل و تسریع اخذ پروانه استاندارد و استانداردسازی محصولات شرکت‌های دانش‌‍بنیان جزو ماموریت‌های اصلی این دفتر است.

به گفته شهیکی؛ خوشبختانه در حال حاضر محصولات تولیدی شرکت‌های فعال پارک علم وفناوری سیستان وبلوچستان در سطح کیفی قابل قبولی قرار دارد که اخذ علامت استاندارد علاوه بر افزایش ارزش‌گذاری کالا، راه حضور آنها در بازارهای جهانی و صادرات به کشورهای دیگر را هموارتر می‌کند.

وی ادامه داد: طبق پیش‌بینی انجام شده قرار است در گام اول حدود 50 شرکت از مزایای این دفتر بهره‌مند شوند و در مراحل بعدی نیز بر اساس نوع محصولات و فعالیت شرکت‌ها، استانداردسازی سایر محصولات اجرایی می شود.

شهیکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 5 هزار نوع استاندارد برای کنترل کیفیت ویژگی‌های کالا و خدمات وجود دارد که نیاز کشور تدوین 80 هزار استاندارد کالا و خدمات است.

 

 

کد خبر 1045678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha