مراسم مذهبی ماه رمضان در انزلی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود

حجت الاسلام صباحی با بیان اینکه مراسم مذهبی ماه رمضان در انزلی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود گفت: مراسم این ماه پرفیض تا اطلاع ثانوی و با توجه به شرایط موجود کرونایی اجرا می شود.

حجت الاسلام«عباس صباحی» امروز (چهارشنبه،25 فروردین) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی اظهار داشت: در طول ماه مبارک رمضان نماز جماعت با رعایت پروتکل های بهداشتی و با استفاده از مهر و سجاده شخصی و قرائت قرآن، دعا و سخنرانی به‌صورت کوتاه (حداکثر ۹۰ دقیقه)  و با فاصله برگزار می‌شود.

 

دبیر ستاد اقامه نماز و رییس تبلیغات اسلامی انزلی تصریح کرد: در طول برگزاری مراسم باید درب و پنجره‌های مکان باز بوده و مسئولان اجرا از تهویه هوای مکان مورد نظر اطمینان حاصل کنند و از اطعام و احسان و صرف چای و پخش خوردنی‌ها در مساجد خودداری شود.

 

وی با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی در قالب کمک‌های مومنانه با کمک اهالی محله و خیرین در ماه رمضان، افزود: به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، وضوخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی به طور مرتب ضدعفونی می‌شوند.

 

صباحی در ادامه گفت: در هفته پایانی ماه شعبان 69 مسجد انزلی با کمک مردم و خادمان مساجد غبار روبی شدند.  

 

وی به جایگاه مهم نظافت در دین مبین اسلام اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: با ابتکار نهادهای فرهنگی کشور که دهه آخر ماه شعبان را دهه غبارروبی مساجد و بقاع متبرکه نامگذاری کردند، مردم با کمک خادمین مساجد، ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد، پایگاه‌های بسیج، هیئت‌های مذهبی، کانون‌های مساجد و همه فعالان عرصه دینی به غبار روبی مساجد پرداختند.

کد خبر 1045802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha