روزه داری مسلمانان اروپا و آمریکا در سایه بحران کرونا

مسلمانان بسیاری از کشورها از جمله کانادا، انگلیس و آمریکا برای دومین سال متوالی در سایه بحران کرونا ماه مبارک رمضان را می گذرانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الالوکة، باتوجه به ادامه شیوع ویروس کرونا برای دومین سال متوالی، مسلمانان در سراسر جهان برای استقبال از ماه مبارک رمضان آماده شدند و با رعایت نکات بهداشتی و پروتکل های پزشکی فعالیت های این ماه را برگزار می کنند.

 

برهمین اساس، مرکز اسلامی منکیتو در شهر منکیتو در ایالت مینه سوتای آمریکا اعلام کرد: این مرکز در ماه رمضان با رعایت تدابیر پیشگیرانه از جمله فاصه اجتماعی همه نمازها را برگزار می کند.

 

مرکز اسلامی منکیتو همچنین تصمیم گرفت مراسم افطاری گروهی را که این مرکز هرساله برگزار می کند، و برخی از فعالیت های دیگر را به جز برپایی نماز را لغو کند.

 

«عبدی صبری» عضو شورای اداری مرکز اسلامی در منکیتو گفت: همه گیر شدن ویروس کرونا همه فعالیت های مسلمانان، مراکز و مساجد را تحت تاثیر قرار داده است.

 

صبری گفت: ما به طور معمول در کنار هم نماز می خوانیم. اما اکنون جدا از یکدیگر نماز را برپا می کنیم. هیچ استثنایی درخصوص پایبندی به شرایط احتیاطی هنگام ادای نماز در ماه رمضان وجود ندارد.

 

وی افزود: ما همه توان خود را برای محافظت از نمازگزاران انجام می دهیم و نمی خواهیم که مرکز اسلامی مکانی برای شیوع ویروس کرونا در بین مردم باشد.

 

مسلمانان شهر وایت راک در منطقه بریتیش کلمبیا در کانادا برای ماه مبارک رمضان جشن می گیرند اما جشنی کوچک تر نسبت به سال های گذشته است.

«اسد سید» رئیس پیشین انجمن مسلمانان وایت راک گفت: وضعیت کاملا تغییر کرده است. کت پیش از این در ماه رمضان هر شب نشست های معنوی و رمضانی داشتیم. اما اکنون باید بیشتر این فعالیت ها را به خاطر سلامت مردم متوقف کنیم.

 

اسد افزود: ما در سال های گذشته وعده های افطاری و سحری به مسلمانان می دادیم، ما داخل مساجد و مراکز اسلامی از ترس افزایش تعداد مبتلایان بیماری کرونا نماز برپا نمی کنیم.

 

مسلمانان برتون آپون ترنت در انگلیس در سایه محدودیت های اجباری به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از ماه مبارک رمضان استقبال کردند.

 

«مدیحه جمیل» عضو اعضای جامعه اسلامی برتون آپون ترنت امیدوار است که این آخرین باری باشد که تدابیر احتیاطی در ماه مبارک رمضان اعمال می کنند.

 

«خالد الخواجه» یکی از مسلمانان شهر برتون احساس می کند که ماه رمضان فرصتی برای تامل و تفکر در کارهای سال گذشته است.

 

الخواجه گفت: من اطمینان دارم که اگر همه ما به قوانین پایبند باشیم. می توانیم همه فعالیت ها را در ماه مبارک رمضان طبق معمول سال آینده انجام دهیم.

 

کد خبر 1045931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha