نخستین ترمینال مکانیزه غلات کشور امسال در بندر امام خمینی به بهره‌برداری می‌رسد

حکیمیان از افتتاح اولین ترمینال مکانیزه غلات در کشور در بندر امام خمینی (ره) در سال جاری خبر داد و گفت: این پروژه تأثیر بسزایی در بالا رفتن نرم تخلیه شناور از جمله تخلیه سریع شناورهای پست پاناماکس خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرماهشهر، «محمد حکیمیان» صبح امروز (چهارشنبه ۲۵ فروردین) در حاشیه بازدید از بندر امام خمینی (ره) و دیدار با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در جمع خبرنگاران، از افتتاح اولین ترمینال مکانیزه غلات در کشور در بندر امام خمینی (ره) در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: با افتتاح این پروژه شاهد بهبود نرم‌های تخلیه غلات با استفاده از خطوط انتقال و بهره‌برداری از مکنده‌های نسل جدید با توان تخلیه ۶۰۰ تن در ساعت خواهیم بود.

 

مدیرعامل شرکت نظم‌آفرینان صنعت سهند افزود: این پروژه تأثیر بسزایی در بالا رفتن نرم تخلیه شناور از جمله تخلیه سریع شناورهای پست پاناماکس خواهد داشت به نحوی که با به کارگیری تنها دو دستگاه مکنده جدید، عملیات تخلیه هر کشتی ۶۰ هزار تنی در مدت کمتر از سه روز امکانپذیر خواهد بود.

 

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر به دلیل محدودیت ظرفیت حمل شهری و کندی عمل در انتقال غلات از اسکله به انبارها، از توان حداکثری تجهیزات استفاده نمی‌شود و این امر باعث شده با وجود استفاده از تجهیزات نسل جدید، نرم تخلیه کشتی‌های حامل غلات تغییر چندانی نداشته باشد.

 

حکیمیان ادامه داد: اولین ترمینال مکانیزه غلات کشور با خط انتقالی به ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ تن در ساعت، این امکان را فراهم خواهد کرد که غلات تخلیه شده از شناور به طور مستقیم و متناسب با سرعت تخلیه، به سیلوها منتقل شود.

 

وی در پایان تصریح کرد: شرکت نظم‌آفرینان صنعت سهند با بهره‌مندی از تکنولوژی‌های روز دنیا در تلاش است با نصب و راه‌اندازی خطوط انتقال، گام مهمی در بهبود شاخص‌های عملیات بندری از جمله بهبود نرم تخلیه شناورها و کاهش مدت زمان اشغال اسکله بردارد و بدین ترتیب در آینده نزدیک  شاهد تحولات مهمی در بخش لجستیک بندری باشیم.

 

کد خبر 1045936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha