برگزاری برنامه های جزء خوانی قرآن کریم در فضای شاد برای دانش آموزان ملایری

بیات گفت: برنامه های جزء خوانی قرآن کریم در فضای شاد برای دانش آموزان ملایری برگزار می شود.

«مسلم بیات» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر ضمن تبریک ماه مبارک  رمضان و بهار تلاوت قرآن گفت: با توجه به شرایط قرمز کشور و شهرستان ملایر امسال همه برنامه های قرآنی در مدارس و آموزش و پرورش به صورت حضوری حذف شده است

 معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان ملایر افزود:با هماهنگی انجام شده با مدارس قرار شد که برنامه جزء خوانی قرآن و همچنین برنامه های قرآنی و مناسبتی متناسب با سن دانش آموزان در دوره های مختلف تحصیلی در فضای مجازی برای دانش آموزان و فرهنگیان بارگزاری شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سالهای گذشته در ماه مبارک رمضان برنامه جز خوانی قرآن، برگزاری نماز جماعت، برنامه ها و فعالیت های قرآن  را در سطح مدارس و اداره داشتیم گفت: در صورت بهتر شدن وضعیت  و رنگ بندی شهرها برگزاری محافل قرآنی در اداره  با حضور همکاران فرهنگی در دستر کار قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان و فرهنگیان گفت: مسابقات قرآن  دانش آموزان همه ساله  در چهار مرحله مدارس، شهرستان، استان و کشوری برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه امسال نیز مسابقات قرآن  دانش آموزی در رشته های حفظ عمومی، حفظ ویژه  تفسیر، قرائت، تحقیق و ترتیل، نهج البلاغه صحیفیه سجادیه، احکام، اذان و مداحی ویژه برادران، و انشای نماز با حضور 8 هزار شرکت کننده در سطح مدارس برگزار شد افزود: از این تعداد یک هزار و 500 نفر در مرحله شهرستانی با هم رقابت کردند.

وی افزود: در مرحله شهرستانی نیز بعد از بررسی آثار به صورت مجازی 90 دانش آموز حائز رتبه برتر و به مرحله استانی معرفی شدند که مرحله استانی این مسابقات نیز در اردیبهشت ماه برگزار و برگزیدگان در خرداد ماه معرفی  و برگزیدگان مرحله کشوری مشخص می‌شوند.

بیات همچنین به برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان اشاره کرد و گفت: این مسابقات نیز در چهار رشته نهج البلاغه، احکام حفظ و قرائت قرآن با حضور 200 نفر از فرهنگیان خواهر و برادر به صورت مجازی برگزار شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ملایر  تصریح کرد:در ابن زمینه نیز  برگزیدگان رشته های مختلف به استان معرفی شدند که بعد از مرحله استانی برگزیدگان انتخاب و به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

کد خبر 1045979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha