شهدا باید الگوی جوانان ما باشند

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری گفت: شهدا باید به عنوان الگویی برای جوانان معرفی شوند و خانواده این شهدا می توانند در این مسیر همچون چراغی فروزان عمل کنند.

«حجت ‌الاسلام ناصر خدایاری» در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: شهدا به عنوان کارنامه انقلاب اسلامی در جامعه مطرح هستند و چه زیباست که با برنامه های فرهنگی بتوانیم با منش زندگی این جوانان برتر اجتماعی آشنا شویم.

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: شهادت همچون مسیری است که در آن تمدن ها و فرهنگ ها شکل گرفته است.

 

 وی در ادامه با بیان اینکه اگر جوانان جامعه ما شهدا را الگوی خود قرار دهند بدون شک موفق خواهند شد، تصریح کرد: امام حسین(ع) با شهادتش راهی را نشان داد که در پرتو سایه آن ما توانستیم یک مکتب را پایه گذاری کنیم و امروز نیز این شهدا هستند که با شهادت خود مسیر فردا را به ما نشان می دهند به شرط اینکه بتوانیم از مکتب آنان درس بگیریم و دانش آموزان سخت کوشی باشیم.

 

 این مسئول ادامه داد: انقلاب اسلامی اگر امروز در آرزوی تمدن سازی است که بدون شک به آن خواهد رسید، فقط در سایه خون شهیدان است و ما نیز به عنوان بازماندگان نسل شهدا باید با الگو گرفتن از آنها مسیر فرداهای خود را تعیین و نورانی کنیم.

 

 خدایاری ادامه داد: میراث شهدا این است که ما در عرصه‌های مختلف امروز حرفی برای گفتن داریم چون این شهدا آبروی نظام هستند و بر ما واجب است که از آبروی جامعه خود صیانت و حفاظت کنیم.

 

 وی با اشاره به رشادت‌های جوانان شهید از اولین روزهای انقلاب اسلامی تا آخرین روز از جنگ تحمیلی، تصریح کرد: باید با برنامه ریزی درست کاری کنیم که نسل حاضر که نتوانستند روزهای ابتدایی جنگ و انقلاب را با چشم خود ببینند پیوند خود را با شهدا همچنان زنده و پویا نگه دارند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: ما هر چه داریم از شهدا داریم و باید هر روز این را به فرزندان خود گوشزد کنیم.

کد خبر 1046117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha