همراهی مردم، عملی‌ترین راهکار برای مقابله با شیوع ویروس کرونا است

نمکی با بیان اینکه زنجان جزو استان‌هایی است که توانسته در حوزه مقابله و کنترل بیماری کرونا گام‌های مؤثری را تا به امروز بردارد، گفت: مهم‌ترین و عملی‌ترین راهکار موجود برای مقابله با شیوع بیش از پیش ویروس کرونا، همراهی همه مردم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر چهارشنبه در جریان سفر یک روزه به استان زنجان و در جلسه ستاد مقابله و مبارزه با ویروس کرونا که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که در رعایت پروتکل های بهداشتی بی توجهی می شود، شاهد افزایش بیماری می شویم..

 

سعید نمکی با یادآوری اینکه پیشگیری از بیماری از اولویت های اصلی است، ادامه داد: وضعیت کسانی که به ویروس کرونای انگلیسی مبتلا شده‌اند، حاکی از آن است که وضعیت این بیماران بعد از هشت روز وخیم شده است.

 

وی با بیان اینکه زنجان جزو استان‌هایی است که توانسته است در حوزه مقابله و کنترل بیماری کرونا اقدامات اساسی و گام‌های مؤثری را تا به امروز بردارد، گفت: مهم‌ترین و عملی‌ترین راهکار موجود برای مقابله با شیوع بیش از پیش ویروس کرونا، همراهی همه مردم است.

 

به گفته نمکی، شیوع ویروس کرونا خسارات زیادی را به مردم تحمیل کرده و ما نیز قادر به جبران این خسارات نیستیم اما از افرادی هم که حمایت نکردند فقط می‌توان گلایه کرد.

 

وزیر بهداشت با بیان اینکه با تکیه به توان داخلی توانستیم با این بیماری مقابله کنیم، گفت: زنجان به عنوان یکی از استان‌هایی بود که توانست اقدامات ارزشمندی را در دوران کرونا انجام دهد.

 

نمکی خاطرنشان کرد: امروز زمان گلایه و شکوه نیست، بلکه باید برای برون‌رفت از شرایطی که امروز به واسطه موج چهارم کرونا در آن گرفتار شده‌ایم، اقدام به ارائه راهکارهای عملی کنیم.

 

وی افزود: کادر درمانی از زمان شیوع این بیماری در کشور جان‌فشانی‌های مثال‌زدنی را برای ارائه خدمت به بیماران انجام داده‌اند و این خدمات امروز نیز با قوت ادامه دارد تا موج چهارم را نیز پشت سر بگذاریم.

 

نمکی ادامه داد: کادر درمانی به هیچ وجه در ارائه خدمات کم‌کاری نکرده و همانند روزهای نخستین، بلکه با قوت بیشتر در این عرصه حضور دارد.

 

وزیر بهداشت تصریح کرد: با توجه به اینکه ما مبارک رمضان فرا رسیده است، به همین خاطر باید در شب‌هایی چون لیالی قدر که آرزوی هر مؤمنی، حضور در چنین شب‌هایی است، باید با فکر و فراموش نکردن شرایط کرونایی در این مراسم حضور یابیم.

 

نمکی به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و گفت:  یکی از انتظارات ما از مؤمنان خداجوی این است که به هیچ وجه بهانه دست بدخواهان ندهند و نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که حضور در مراسم مذهبی به خاطر شرایط کرونایی پررنگ‌تر دیده شود.

 

کد خبر 1046137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha