روستای «قراخیل» پایگاه ادبیات پایداری حوزه هنری مازندران شد

معصومی گرجی از انتخاب روستای «قراخیل» به عنوان پایگاه ادبیات پایداری حوزه هنری مازندران همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این انتخاب به پاس مجاهدت و تلاش اهالی این روستا برای حفظ و انتقال ارزش های دفاع مقدس صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مهدی معصومی گرجی» عصر امروز(25فروردین) همزمان با اولین روز از ماه مبارک رمضان و مصادف با آئین اختتامیه گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری مازندران که با حضور حجت الاسلام والمسلمین«محمد باقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در جوار موزه شهدای روستای قراخیل، برگزار شد، بیان کرد: این نهاد در استان با زبان هنر به حفظ مفاهیم و ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی می‌پردازد، ما با حضور هنرمندان متعهد و ارزشمند پای کار هستیم.

 

رئیس حوزه هنری مازندران با اشاره به اینکه بنا داریم موزه شهدای قراخیل این مکان انقلابی را به‌عنوان مرکز فرهنگی هنری مقاومت و ادبیات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان مازندران معرفی کنیم، افزود: در راستای تولید آثار فاخر هنرهای نمایشی، دیداری و آثار مکتوب این مکان را به‌عنوان پایگاه کاری خودمان قرار خواهیم داد چرا که امروزه هنر نجات دهنده جامعه ما است و کمک می‌کند مردم بهتر جذب اخلاقیات و معنویات شوند.

 

معصومی گرجی با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن و پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت با استفاده از زبان هنر، اظهار امیدواری کرد با کمک هنرمندان استان و این روستا و حمایت مردم قراخیل و مسئولان موفق به برگزاری کارگاه فعال هنری در این مکان فرهنگی و معنوی بشویم.

 

وی اظهار کرد: کشور ما در وضعیت فعلی که تحت‌فشار و هجمه دشمنان قرار دارد به تبیین و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند است و دستگاه‌های فرهنگی و هنری وظیفه‌دارند که رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان را در قالب‌های مختلف هنری به جامعه ارائه کنند.

 

 مهدی معصومی با بیان اینکه موزه شهدای روستای قراخیل یک پایگاه قوی ایثار و شهادت است که ماحصل تلاش مردمی از جنس ایثار و شهادت می باشد، گفت: مردمان بی ادعای روستا قراخیل این فضا را ایجاد کردند امید است هنرمندان با حضور هرچه بیشتر در این موزه حس و حال معنوی این مکان را با حلق آثار فاخر به مردم معرفی نمایند.

 

به گزارش شبستان، قراخیل روستایی است در منتهی‌الیه شمال غربی شهرستان قائمشهر که از شمال به جاده بابل- قائمشهر، از جنوب و شرق به روستاهای دهستان بالاتجن و از  غرب با روستاهای شهرستان بابل هم‌جوار است و دارای 5 هزار نفر جمعیت و يهكزار و 100 خانوار روستایی است. از روستاهای صاحب‌نام کشور در عرصه‌هایی مانند اقامه نماز جمعه، تعداد مسجد و حسینیه، تعداد شهدا و ایثارگر، تعداد پایگاه‌های بسیج، اجرای اولین طرح هادی مردمی، توسعه اقتصادی درزمینهٔ کشاورزی و ... است .

کد خبر 1046148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha