انس با قرآن کریم یکی از فرصت های ماه مبارک رمضان است

حجت الاسلام عسکری با اشاره به اینکه بسیاری از افراد در ماه مبارک رمضان فرصت سازی و بسیاری هم فرصت سوزی می کنند؛ تصریح کرد: یکی از فرصت های این ماه انس با قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام حسین عسکری، عصر چهارشنبه(۲۵ فروردین) در نخستین روز از ماه مبارک رمضان در محفل جزءخوانی قرآن کریم که با حضور زائرین و مجاورین گلزارشهدای کرمان برگزار شد؛ در سخنانی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد در ماه مبارک رمضان فرصت سازی و بسیاری هم فرصت سوزی می کنند؛ تصریح کرد: یکی از فرصت های این ماه انس با قرآن کریم است. 

 

 

مسئول قرارگاه فرهنگی تربیتی فاتح با توضیحی پیرامون آیات ابتدایی سوره مبارکه بقره گفت: استفاده از «ذلک» برای قرآن کریم در آیه ذلک الکتاب لاریب که در واقع اسم اشاره دور است؛ وسعت رفیع قرآن را می رساند یعنی قرآن محدود به دوران رسول اکرم نیست بلکه در همه عصرها و زمان ها جاری است.

 

 

وی قرآن کریم را برای هدیت متقین و خودسازی دانست و اظهار کرد: در همه فراز و نشیب های زندگی، قرآن بهترین دفترچه راهنما است.

 

 

مسئول دارالمبلغین استان کرمان خاطرنشان کرد: قرآن کریم در همه عصرها برای اهل هدایت کاربرد دارد و آنچه در قرآن آمده، {به اعتبار آیه «لاریب فیه»} همه یقینی است.

 

 

وی با استفاده از آیات ابتدایی سوره بقره و برشمردن اوصاف متقین، یکی از این اوصاف را انفاق عنوان کرد و گفت: انفاق همیشه از مال نیست گاهی باید از الطافی که خداوند به انسان داده مثل زبان، قلم و... انفاق کرد.

کد خبر 1046155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha