قرآن کریم بزرگ ‌ترین هنر آفرینش است

آیت الله عابدینی گفت: قرآن کریم بزرگ ‌ترین هنر آفرینش است، قرآن کتابی است که هر چه بیشتر عقل، منطق و فکر بشری بر روی آن متمرکز می‌ شود، جلوه‌های زیبای آن را پیدا می ‌کند و مفاهیم و تفسیر آن، پایان‌ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در نشست با رئیس و جمعی از مدیران و هنرمندان حوزه هنری استان بیان کرد: بزرگ‌ترین منشأ هنر در عالم، خدای متعال است و همه کارهای هنری به خداوند باز می‌ گردد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: قرآن کریم بزرگ‌ترین هنر آفرینش است، قرآن کتابی است که هر چه بیشتر عقل، منطق و فکر بشری بر روی آن متمرکز می‌ شود، جلوه‌های زیبای آن را پیدا می ‌کند و مفاهیم و تفسیر آن، پایان‌ناپذیر است.

 

وی عنوان کرد: خداوند فرمود قرآن را جز پاکان کسی درک نمی ‌کند؛ هنر هم همین گونه است و آن کسی که هنر را درک می‌کند، با صفای باطن و فطرت پاک به این درک می‌ رسد.

 

آیت الله عابدینی با بیان اینکه خداوند انسان را بر مبنای هنر خلق کرده است، افزود: تمام وجود انسان با هنر منطبق شده است، فطرت، روح، جسم، ساختار باطنی و ظاهری انسان با هنر همراه شده است، به خاطر همین وقتی انسان خلق شد، خداوند به خودش تبریک گفت و همانطور که خداوند احسن الخالقین است، انسان هم احسن المخلوقین است.

 

وی اعلام کرد: خداوند در خصوص خلقت آسمان‌ها و زمین، انسان را دعوت کرده تا از آن ایراد و اشکالی بگیرند؛ نظام عالم به نظام احسن شناخته شده است چرا که از آن هنرمندانه‌تر، بالاتر و زیباتر امکان نداشت.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بر ضرورت شناسایی فرصت ‌های هنری و شناسایی هنرمندان تأکید کرد و گفت: شناسایی فرصت‌ های هنری و شناسایی و کشف هنرمندان بسیار ارزشمند است که حوزه هنری قزوین در این عرصه ورود خوب و ارزشمندی دارد.

 

وی اضافه کرد: شعار سال، باید مد نظر هنرمندان قرار بگیرد تا رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نسبت به جوانان و هنرمندان برای تحقق شعار سال دلگرم‌تر شوند.

 

آیت الله عابدینی تصریح کرد: امروز لازم است به سراغ کودکان و زنانی برویم که با تلاش و پشتکار تلاش می ‌کنند تا معیشت خانواده ها را تأمین کنند که آنها هنرمندان گمنام هستند و اگر این کار را انجام دهیم به سرمایه ‌های خوبی دست می‌یابیم.

 

وی خاطر نشان کرد: مستعدان هنری را در همه زمینه‌ ها کشف کنیم و زمینه رشد و بالندگی آنها را فراهم آوریم، مهمترین ویژگی هنر این است که فراگیری دارد و یک اثر هنری خیلی وقت ‌ها احتیاج به ترجمه ندارد و خودش تا اعماق فهم و درک آدمی راهش را می ‌یابد.

 

گفتنی است در ابتدای این دیدار محمد رضا امامقلی رئیس حوزه هنری قزوین به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد سه ماهه حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین پرداخت.

 

کد خبر 1046193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha