برگزاری محفل جزءخوانی و تلاوت قرآن کریم در کانون «پیمان غدیر» جهرم

پاشه از برگزاری محفل جزءخوانی و تلاوت قرآن کریم در روزهای ماه رمضان به همت کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» شهرستان جهرم خبر داد.

«حسین پاشه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، رمضان را ماه مغفرت، برکت و رحمت دانست و گفت: از جمله فعالیت های مساجد در این ماه مبارک، قرائت قرآن کریم و جزءخوانی این کتاب الهی است که همه روزه انجام می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» جهرم افزود: قرائت قرآن در ماه رمضان دارای فضائل و بهره های بسیاری است که از جمله آن می توان به حدیث شریف از امام باقر (ع) اشاره کرد که می فرمایند «هر چیزى را بهارى است و بهار قرآن ماه رمضان است».

 

وی با اشاره به اینکه در روایات آمده قرآن در ماه رمضان نازل شده است، عنوان کرد: پیامبر مهربانی ها نیز در باب فضیلت تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان فرموده است «هر کس در ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند، مثل این است که در ماه‌هاى دیگر قرآن را ختم کرده باشد».

 

پاشه با اشاره به اینکه تلاوت قرآن نه تنها در ماه رمضان بلکه در سایر ماه ها توصیه شده است، عنوان کرد: از این سو، کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» در طول سال های متمادی از فعالیت خود، برنامه هایی را در این زمینه انجام داده تا انس به قرآن در میان اهالی مسجد بیشتر شود.

 

وی با اشاره به برگزاری محفل انس با قرآن در طول ماه مبارک رمضان در کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر»، گفت: در برنامه ای که از سوی بچه های مسجد در این کانون فرهنگی و هنری تدوین شده، محفل جزءخوانی و تلاوت قرآن کریم در طول ماه رمضان برنامه ریزی شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» جهرم خاطرنشان کرد: این برنامه هر روز و از ساعت 6 و 40 دقیقه عصر در کانون «پیمان غدیر» و با حضور بچه ها و اهالی مسجد برگزار می شود.

 

پاشه بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی در این محفل قرآنی تاکید کرد و اظهار داشت: از شرکت کنندگان در این محفل معنوی تقاضا داریم با توجه به شیوع بیماری کرونا، برای حضور در این مراسم سایر شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

 

وی در پایان از عموم اعضای کانون، بچه های مسجد و شهروندان برای حضور در محفل جزء خوانی قرآن کریم دعوت کرد.

 

کد خبر 1046253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha