دو ماه آینده، باغ انگور ۱۰ هکتاری در موقوفه روستای سیاهدشت به ثمر می‌نشیند

مدیر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان فاروج گفت: ایجاد باغ انگور ۱۰ هکتاری در موقوفه آقا محمد رضا خان طرحی است که از ابتدای امسال در روستای سیاهدشت آغاز شده و ظرف دوماه آینده پایان می یابد.

«رضا رحیمی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: برنامه اجرای این طرح در 20 هکتار پیش بینی شده که در مرحله نخست  در 10 هکتار به روش به روش داربستی (کوردون) با سیستم آبیاری قطره ای انجام می شود.

 

 

مدیر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان فاروج افزود: اعتبار این طرح 20 میلیارد ریال از محل اخذ وام و شامل ایجاد استخر ذخیره آب، انجام  سیستم آبیاری قطره ای هوشمند و... است و نهال های کشت شده از نوع قرمز بی دانه و ترکمن چهار است.

 

وی با اشاره به خریداری شدن 16 هزار نهال برای این باغ که نیمی از استان و نیم دیگر از استان قزوین خریداری شده، گفت: در صورت کفاف اعتبار دو هزار نهال دیگر هم خریداری می شود.   


 

رحیمی گفت: استخر، سال گذشته حفاری شده و اجرای آن به مراحل پایانی رسیده و تاکنون هشت هزار نهال کاشته  و سیستم آبیاری قطره ای هم در دست انجام است.


 

وی با اشاره به اینکه نصب داربست و سیستم آبیاری نسبت به سایر بخش ها زمانبرتر است، افزود: تلاش ها بر این است که ظرف دو ماه آینده کار اجرا به پایان برسد.

 

 

 

 

کد خبر 1046265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha