مشارکت زنان برای اداره روستاهای کردستان افزایش یافت

مسئولان ستاد انتخابات کردستان اعلام کردند: مشارکت زنان برای اداره روستاهای کردستان افزایش یافت و این بیانگر کوشش امیدبخش زنان برای حضور در مدیریت‌ها و نهادهای مدنی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، مسئولان ستادهای انتخاباتی استان کردستان می‌گویند تازه‌ترین کوشش‌های اجتماعی زنان در روستاهای کردستان نشان می‌دهد که آنها در جریان ثبت نام در انتخابات ششمین دوره شورهای روستاها که قرار است خرداد ماه امسال همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، حضوری اثباتی و فعال و رو به رشد داشته‌اند.

 

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان با ابراز خرسندی از مشارکت و کوشش سازنده فعال زنان کردستان در عرصه مدیریت روستاها گفت: امیدوار است که زنان کردستانی آمده به عرصه انتخابات در کسب رای و اعتماد مردم هم موفق باشند.

 

زارعی اضافه کرد:  در جریان ششمین دوره انتخابات شوراهای روستایی در مجموع هفت هزار و ۲۱۶ نفر از یک‌هزار و ۳۰۷ روستای کردستان داوطلب رقابت در انتخابات شده‌اند که از این تعداد ۱۱۸ نفر داوطلب زن و هفت هزار و ۹۸ نفر مرد هستند.

 

آمارهای ستاد انتخابات استان کردستان نشان می‌دهد که در دوره‌های پنجم و چهارم انتخابات شوراهای روستاها به ترتیب ۱۰۲ و ۴۹ زن در روستاهای این استان نامزد رقابت در انتخابات شوراها بودند.

 

رئیس ستاد انتخابات کردستان اظهار کرد: زنان روستاهای دیواندره‌ای سرآمد زنان کردستان در کوشش برای به دست‌گیری مدیریت روستاها هستند و در انتخابات اخیر از این شهرستان ۲۸ نفر زن ثبت نام کرده‌اند.

 

زارعی اضافه کرد: بعد از دیواندره، شهرستان‌های سنندج با ۲۷ نفر و کامیاران با ثبت نام ۱۷ زن در رده‌های بعدی قرار دارند.

 

وی یادآور شد: زنان شهرستان دهگلان با ثبت نام یک نفر کمترین مشارکت را داشته‌اند و در این دوره از انتخابات همچنین در شهرستان‌های بانه سه زن، بیجار ۱۱ زن، سروآباد ۶ زن، سقز ۱۰ زن، قروه ۱۲ زن و مریوان نیز ۳ زن برای راهیابی به ششمین دوره شورای روستاها ثبت نام کرده‌اند.

 

گفتنی است، بر اساس تقویم انتخابات شوراها، صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهرها و روستاها در مرحله هیات های نظارت تا تاریخ 6 اردیبهشت بررسی و اعلام می‌شود و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهرها و و رستاها همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، در تاریخ ۲۸ خردادماه 1400 برگزار خواهد شد.

کد خبر 1046343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha