بیش از ۸۰ هسته فناور در حوزه های مختلف فعال شده است

حداد با تاکید بر اینکه به دنبال توسعه تجاری ‌سازی و دانش هستیم، گفت:بیش از ۸۰ هسته فناور در حوزه‌های آموزشی، علمی، پژوهشی، دارویی، توانمندسازی و غیره فعال شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علی ‌اکبر حداد» امروز(۲۶ فروردین) در سی و چهارمین اجلاس رسمی شورای اسلامی خراسان رضوی، اظهار کرد: به دنبال توسعه تجاری‌سازی و دانش هستیم و دغدغه‌های خود در این خصوص را در قالب نامه‌ای که خدمت مقام معظم رهبری ارسال نمودیم مطرح کردیم.

 

مدیرعامل مرکز شتابدهی و زیست بوم فناوری خیام مشهد افزود: در این ‌جلسه به مشکلات حوزه‌های بوم‌گردی و آموزش پرداخته شد و در چشم‌انداز ۱۴۰۴ مرکز شتابدهی و زیست بوم فناوری خیام که اولین برج فناوری ما افتتاح می‌شود می‌توانیم به سهم خود در حوزه‌های بوم‌گردی و آموزش ایفای نقش نماییم.

 

وی با بیان اینکه در حوزه هسته‌های فناور بیش از ۸۰ هسته را فعال کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: از هسته‌های شاخص می‌توان به حوزه‌های آموزشی، علمی، پژوهشی، دارویی، توامندسازی و غیره اشاره کرد و اینکه این مجموعه از فضای صفر به شبکه رسیده و پس از شبکه‌سازی در بیش از ۱۰۰ دانش فنی در حوزه‌های سلامت، انرژی، رسانه و غیره در حال توسعه و ارتقاء این شبکه‌ها هستیم تا در حوزه اشتغال هم نقش خود را ایفا کنیم.

 

حداد تصریح کرد: در سال‌های اخیر تفاهم‌نامه‌های همکاری متعددی منعقد شده و آخرین مورد آن که اولین تفاهم‌نامه سال ۱۴۰۰ بود همکاری با شورای اسلامی خراسان رضوی بوده است.

 

مدیرعامل مرکز شتابدهی و زیست بوم فناوری خیام مشهد ضمن اشاره به همکاری‌های دانشگاهی مرکز شتابدهی و زیست بوم فناوری خیام، بیان کرد: بیش از ۱۰۰ نفر در مرکز شتابدهی و زیست بوم فناوری همکاری دارند که ۸۰ درصد آنان اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند و به دنبال توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاهی در دانشگاه‌های فردوسی، علوم پزشکی، پیام‌نور و آزاداسلامی پس از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با این دانشگاه‌ها هستیم.

کد خبر 1046381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha