۱۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی بستری هستند

مهدی زاده گفت: در حال حاضر ۲۵۷ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بستری هستند که از این تعداد ۱۱۷ نفر به‌طور قطعی مبتلا به کرونا بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،«کامبیز مهدی زاده» ظهر امروز (۲۶ فروردین) در گفتگو با رسانه های گروهی استان اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در خراسان‌ جنوبی ۴۸ هزار و ۷۳۶ آزمایش انجام شده که از این تعداد نتیجه ۱۷ هزار و ۸۳۴ آزمایش مثبت شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان‌ کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۳۹ آزمایش کرونا در خراسان‌جنوبی انجام شده است که از این تعداد نتیجه ۱۳۹ آزمایش مثبت بود.

 

مهدی‌زاده با بیان اینکه از موارد جدید کرونای مثبت، ۲۲ مورد بستری شده و ۱۱۷ مورد نیز سرپایی بوده است، گفت: از این تعداد ۷۸ مورد در بیرجند، ۱۴ مورد از طبس، ۱۱ مورد قاینات، شهرستان‌های فردوس، درمیان و نهبندان هر کدام هفت مورد، شهرستان‌های سرایان و سربیشه هرکدام پنج مورد، خوسف چهار مورد و بشرویه یک مورد جدید شناسایی شد.

 

وی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته ۷۲۱ مورد تست سریع در استان انجام شد که از این طریق نیز ۱۶۹ مورد جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد، ادامه‌داد: در حال حاضر ۲۵۷ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان‌ جنوبی بستری هستند که از این تعداد ۱۱۷ نفر مبتلای قطعی به کرونا هستند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه ۲۵ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، افزود: متأسفانه حال پنج نفر از بیماران مبتلا به کرونا وخیم است.

 

مهدی زاده با اشاره به اینکه مورد جدیدی از فوت ناشی از کرونا در استان نداشتیم  و تعداد جان باختگان همان ۷۸۲ نفر است، یادآور شد: تاکنون در خراسان‌جنوبی ۱۶ هزار و ۹۳۵ نفر در خراسان‌ جنوبی از بیماری کرونا بهبودی حاصل کرده‌اند و یا دوران قرنطینه خانگی را می‌گذرانند.

کد خبر 1046399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha