فرهنگ‌سازی از راهکارهای حفاظت از آثار تاریخی است

یعقوب گویلیان گفت: یکی از راهکارهای حفاظت از آثار تاریخی فرهنگ‌سازی و احساس مسئولیت توسط مردم است و در این زمینه نقش آموزش انکار ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، یعقوب گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان پنج شنبه 26 فروردین ماه 1400 پس از بازدید از آثار تاریخی مریوان با آرتیکاس اقبال فرماندار این شهرستان دیدار و با اشاره به استفاده از ابزارهای نظارتی و یگان حفاظت برای حفاظت از آثار تاریخی مریوان اظهار داشت: شناسنامه هر کشوری آثار باستانی و میراث فرهنگی آن است، آثار باستانی است که قدمت، تاریخچه و تمدن هر سرزمینی را مشخص می‌کند، پس حفاظت و حراست از آنها امری ضروری است.

 

 

وی پل‌های تاریخی استان را از منظر معماری، فرهنگی و مردم‌شناسی ارزشمند عنوان کرد و افزود: پل‌های تاریخی شهرستان مریوان نیازمند بررسی‌های علمی و تحقیقاتی برای روشن شدن نقش این منطقه در پیشبرد تمدن کشور در زمینه سازه‌های مختلف هستند.

 

گویلیان به اهمیت پیگیری و جذب اعتبار برای بررسی بهتر آثار تاریخی استان به ویژه شهرستان مریوان اشاره کرد و اظهار داشت: برای بررسی، مرمت، احیاء و گمانه زنی در بخش آثار تاریخی شهرستان مریوان پیگیری اختصاص اعتبار لازم در اولویت قرار خواهیم داد.

 

فرماندار شهرستان مریوان با اعلام آمادگی این فرمانداری برای همکاری در زمینه مرمت، احیاء و بررسی آثار تاریخی شهرستان گفت: هوشیاری مردم در زمینه حفظ و حراست از آثار تاریخی در مقابل افراد فرصت‌طلب ضروری است چرا که برخی از افراد سودجو با برنامه‌ریزی و ترفندهای مختلف علاوه بر سرقت آثار تاریخی، هویت تاریخی یک ملت و کشور را تخریب می‌کنند.

 

در این بازدید و دیدار که محمد امینیان معاون میراث فرهنگی، علی بهنیا رئیس اداره حراست، فریاد حدادیان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مریوان حضور داشتند بر لزوم تلاش در زمینه حفظ و احیاء آثار تاریخی شهرستان تاکید شد.

کد خبر 1046436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha