یکی از دلایل مهم واجب شدن روزه بر انسان رسیدن به تقوا است

حجت الاسلام فدیعمی با بیان اینکه یکی از دلایل مهم واجب شدن روزه بر انسان رسیدن به تقوا است گفت: انسان اگر می خواهد نزد خداوند با کرامت واقع شود باید تقوا پیشه کند.

«حجت الاسلام علی فدیعمی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: خداوند متعال در آیه 183 سوره بقره روزه گرفتن را بر همه مسلمانان واجب کردند و این واجب کردن با لفظ «کتب علیکم» عنوان شده؛ خداوند در هر زمانی که نیازمند تربیت انسان باشد از این لفظ استفاده کرده است.

 

امام جمعه موقت ویس با بیان اینکه امام صادق (ع) در حدیثی می فرماید که ندای «کتب علیکم» در این آیه سختی و مشقت روزه را بر انسان آسان می دارد افزود: خداوند در این آیه روزه را بر همه مسلمانان مقرر فرمودند و در ادامه همین آیات در قرآن می فرمایند که خداوند آسانی را برای شما می خواهد.

 

وی با بیان اینکه در برخی مواقع سختی ها برای انسان مفید هستند اضافه کرد: روزه داری نه تنها در میان مسلمانان وجود دارد بلکه در امت های قبل از اسلام نیز وجود داشت، اما فضیلت روزه داری مسلمانان این است که روزه داری در ماه پرفضیلت رمضان اتفاق می افتد ماهی که به استناد آیات قرآن کریم هر روز آن برتر از هزار ماه است.

 

حجت الاسلام فدیعمی با مطرح کردن این سوال که چرا خداوند روزه را بر ما واجب کرده است ادامه داد: یکی از دلایل مهم واجب شدن روزه بر انسان رسیدن به تقوا است؛ انسان اگر می خواهد نزد خداوند با کرامت واقع شود باید تقوا پیشه کند.

 

وی به حدیثی از پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر (ص) در حدیثی می فرمایند که هیچ روزه داری نیست که برای رضای خداوند روزه به جا آورد مگر اینکه خداوند به او افتحار نزدیکی خداوند، مرگ آسان، امنیت از تشنگی و گرسنگی روز قیامت، دوری از جهنم و بهره مندی از غذاهای طیبه بهشت اعطا کند.

 

امام جمعه موقت ویس در پایان یاد آور شد: در طول 365 روز تنها 30 روز این فرصت طلایی را در اختیار دارد که ضرورت دارد بهترین بهره مندی را از فرصت به دست آورد.

 

کد خبر 1046498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha