فرهنگ کمک به محرومین باید در جامعه نمود پیدا کند

حجت الاسلام عباس گروهی گفت: همواره فرهنگ کمک به محرومین و مستضعفین باید در جامعه نمود پیدا کند، مخصوصا در این ایام کرونایی باید حواس ما بیشتر به محرومان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۷ فروردین حجت الاسلام «عباس گروهی» در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: در ماه مبارک رمضان اعضا و جوارح ما باید روزه باشند و اگر انسان به دستورات دین عمل کند مورد توجه خداوند قرار می گیرد.


امام جمعه رودبار جنوب افزود: کفار منکر قیامت بودند اما دلیلی بر انکار قیامت نداشتند و فقط می گفتند قیامت چه زمانی است؟، زمینه پذیرش حق در کفار وجود نداشت و به همین دلیل سخن رسول الله (ص) را قبول نمی کردند.


وی بیان کرد: خدا بر قلب های کفار مُهر زده و پرده تاریکی بر چشم دل آنها افکنده است و قرآن آنها را از حیوانات پست تر خطاب می کند.


حجت الاسلام گروهی ابراز کرد:  اگر به پرونده های قضایی بنگریم می بینیم بیشتر اختلافات به دلیل مال دنیا و پُست و مقام های دنیوی است و دوستی دنیا منشا خیلی از گناهان و اشتباهات است.


خطیب جمعه رودبار جنوب خاطرنشان کرد: هدایت قرآن شامل همه انسان های می شود اما کسانی که ایمان بیاورند به برکت قرآن به راه سلامت هدایت می شوند و از تاریکی ها خارج می شوند.

 
وی تاکید کرد: لازمه هدایت الهی، تقوا و ترس از خداوند است و مناسب ترین زمان برای بهره مندی از هدایت قرآن ماه مبارک رمضان است.


حجت الاسلام گروهی اظهار کرد: هنگامی که انسان به اوج معنویت و کمال می رسد حرف حق  می زند، همه مسئولین و کارگزاران نظام باید رهبر معظم انقلاب اسلامی را الگوی خود قرار دهند و اگر جایی اشتباه کردند صریح به مردم  بگویند.


امام جمعه رودبار جنوب تصریح کرد: مقام معظم رهبری در مورد برجام و مذاکرات فرمودند؛ سیاست کشور ما مشخص است و تشخیص مسئولین ما مذاکره است اما مذاکرات نباید فرسایشی بشود.


وی اظهار کرد: وقوع انفجار در تاسیسات هسته ای نطنز آن هم در زمانی که در حال مذاکره هستیم نشان از ذات خبیث آمریکا و ایادی آن دارد و این حمله به نطنز بار اول آنها نیست و مطمئنا اسرائیل به تنهایی قادر نیست این کار را انجام دهد.


حجت الاسلام گروهی در خاتمه عنوان کرد: همواره باید فرهنگ کمک به محرومین و مستضعفین در جامعه نمود پیدا کند، مخصوصا در این ایام کرونایی باید حواس ما بیشتر به محرومان باشد.

کد خبر 1046499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha