محفل قرآنی «ربیع القرآن» با حضور قاری برجسته گیلان برگزار شد

محفل قرآنی «ربیع القرآن» با حضور قاری برجسته و بین‌المللی استان گیلان "استاد ابراهیم فلاح تبسم چهره" و به همت اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان به شکل مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، محفل قرآنی«ربیع‌القرآن» امروز (جمعه، 27 فروردین) توسط نهاد کتابخانه‌هاب عمومی با حضور استاد "ابراهیم فلاح تبسم چهره" قاری ممتاز بین‌المللی استان گیلان به صورت پخش از فضای مجازی برگزار شد.

 

تلاوت مجلسی قرآن کریم به همراه تفسیر کوتاه و مسابقه چهار گزینه‌ای از تفسیر ارائه شده ویژه افراد و خانواده‌های شرکت کننده در مراسم از جمله بخش‌های متنوع این برنامه مجازی محفل قرآنی تحت عنوان"ربیع القرآن" بود.

 

در این برنامه که به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان به شکل مجازی برگزار شد در مورد عمل صالح، بهترین اعمال و سازنده‌ترین اعمالی که فرد مؤمن می‌تواند در طول زندگی خود برای کسب رضای الهی انجام دهد مواردی مورد تاکید و توجه قرار گرفت.

 

جدا نبودن از ایمان، همراه بودن با آگاهی و از روی شعور و ادراک، جهت خدایی داشتن و به قصد تقرّب انجام دادن، متناسب، به جا، به موقع بودن و در رابطه با نیازها و شرائط خاص زمانی و مکانی عمل کردن، اثر بخش بودن و در حد قدرت و امکانات عمل کننده بودن از جمله خصوصیات و ویژگی‌های بود که در حوزه عمل صالح توسط شرکت کنندگان در این برنامه مورد اشاره قرار گرفت.

 

همچنین مواردی مانند عمل کردن برای دنیا، ریا و خود نمائی، شهرت طلبی و ستایش دوستی، عجب و خودپسندی، نفاق و دوروئی میان قلب و زبان و عمل، زیاد انگاری عمل صالح، کار امروز را به فردا افکندن و  شک و ناباوری نیز از جمله آفاتی که عمل صالح را مورد آسیب قرار می‌دهد از سوی شرکت کنندگان عنوان شد.

 

در ادامه این برنامه استاد ابراهیم فلاح تبسم چهره قاری ممتاز بین المللی استان گیلان آیاتی را از سوره مبارکه مزمل قرائت کرد.

 

لازم به ذکر است در این برنامه مجازی چندین نفر از اعضای کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور نیز با برنامه ارتباط صوتی برقرار کرده و مباحثی را حول محور مسائل قرانی و معارف اسلامی و بهترین عمل صالح مورد اشاره قرار دادند.
 

کد خبر 1046554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha