دومین جشنواره منطقه ای موسیقی نواحی به میزبانی بیرجند برگزار می شود

معاون فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی گفت: دومین جشنواره منطقه ای موسیقی نواحی با حضور استان‌های «خراسان جنوبی، رضوی، شمالی، کرمان و سمنان» و با مشارکت جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در زمستان امسال به میزبانی بیرجند برگزار می‌شود.

«سیدعلی زمزم» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های پیش روی معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری پرداخت و گفت: جشنواره موسیقی سنتی خراسان جنوبی بعد از ماه مبارک رمضان به میزبانی شهرستان قاین برگزار می شود.

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: جشنواره فیلم و عکس «کویر و زندگی» به میزبانی شهرستان طبس، جشنواره نفاشی «جایزه کمال الدین بهزاد»، بزرگداشت روز ملی سینما و تجلیل از سینماگران استان در شهریورماه، بزرگداشت هفته خوشنویسی، برگزاری جشنواره تئاتر استان در اواخر آبان ماه و اکران فیلم‌های جشنواره فیلم کوتاه تهران از دیگر این برنامه‌هاست.

 

وی برگزاری پنجمین جشنواره مد و لباس به صورت منطقه ای در آذرماه، اکران فیلم‌های جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان، اکران فیلم‌های سینما حقیقت (فیلم مستند) و برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی رضوی را از دیگر برنامه‌ های سال جاری برشمرد و گفت: همچنین اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر و برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی در اواخر سال در لیست برنامه‌های این حوزه قرار دارد.

 

زمزم ادامه داد: اکران برنامه‌های شب‌های موسیقی در مکتب‌خانه موسیقی در طول تابستان، برگزاری ورک‌شاپ‌های مختلف در رشته‌های موسیقی، مد و لباس، تجسمی، تئاتر، ‌موسیقی و نمایش از دیگر این برنامه‌هاست.

 

به گفته وی، در سال گذشته حمایت ۱۹۰ میلیون تومانی از ۱۰ فیلم کوتاه و ۲ فیلم مستند انجام شد که این مهم در سال جاری نیز در دستور کار قرار دارد.

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی حمایت از برپایی نمایشگاه‌های تجسمی در شهرستان‌های استان و افتتاح نگارخانه‌های شهرستان‌های درمیان، سرایان، زیرکوه و بشرویه، حمایت از تولیدات و اجرای نمایش، انتخابات انجمن‌های هنری، تجسمی، نمایش، خوشنویسان، مد و لباس و موسیقی تا پایان سال انجام خواهد شد.

 

زمزم همایش «یاد یاران» با هدف تجلیل از هنرمندان و بزرگداشت یکی از مفاخر استان در پایان سال جاری و حمایت از آلبو‌های موسیقی استان و پژوهش‌های موسیقی نواحی و برگزاری دومین جشنواره منطقه ای موسیقی نواحی با حضور استان‌های «خراسان جنوبی، رضوی، شمالی، کرمان و سمنان» و با مشارکت جهاد دانشگاهی استان در زمستان امسال برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال گذشته ۲۵۰ نفر از هنرمندان استان بیمه شدند، خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۴ برنامه مختلف هنری، سینمایی و آموزشی در طول سال جاری برای هنرمندان و فعالان استان برگزار خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 1046625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha