برخورد دستگاه قضا با حرمت شکنان ماه مبارک رمضان

آقایی از برخورد دستگاه قضا با حرمت شکنان ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: برای حفظ شئونات و حرمت ماه مبارک رمضان در صورت مشاهده هرگونه تظاهر به عمل حرام طبق قانون مجازات اسلامی برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «احمد آقایی» امروز(شنبه، 28 فروردین) در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان، ایجاد فضای روحانی و انتشار معنویت در همه سطوح جامعه را از ثمرات این ماه بیان کرد و اظهار داشت: با روزه‌داری عموم مردم در این ماه‌، رعایت شأن و حرمت روزه‌داران در انظار عمومی الزامی است.


 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان ابراز داشت: کسانی که بخواهند عمدا تظاهر به فعل حرام کرده و علنا در معابر و اماکن عمومی تظاهر به روزه‌خواری کنند قانونگذار در مورد آنان واکنش نشان داده و طبق همان با افراد مذکور برخورد می‌شود.

 

آقایی با بیان اینکه در جهت حفظ شئونات و حرمت ماه مبارک رمضان در صورت مشاهده هرگونه تظاهر به عمل حرام طبق قانون مجازات اسلامی برخورد خواهد شد تصریح کرد: قانونگذار برای فعل حرام روزه‌خواری در ملاء عام مجازات شلاق و یا حبس را در نظر گرفته است.

 

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی با هنجارشکنان و کسانی که حرمت روزه داری در ماه مبارک رمضان را رعایت نکنند در چارچوب قانون برخورد می‌کند اذعان کرد: اگر کسی عذر پزشکی یا شرعی دارد در ملاء عام نباید دست به عمل روزه‌خواری بزند و حرمت ماه مبارک رمضان را باید حفظ کند.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان ماه مبارک رمضان را ماه بندگی خدا و بهترین عبادت و بندگی را گره گشایی از کار خلق خدا دانست و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در حوزه امنیت و قضاوت همواره خدمت‌رسان مردم هستند.


 

کد خبر 1046628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha