اجرای طرح تلاوت نور درشبکه های مجازی کانون های فرهنگی هنری مساجد همدان

ناهیدی فرد گفت: طرح تلاوت نور همزمان با ماه مبارک رمضان در شبکه های مجازی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان برگزار می شود.

«حمیدرضا ناهیدی فرد» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان طرح تلاوت نور قرائت یک صفحه از قرآن کریم در فضای مجازی کانون های فرهنگی و هنری مساجد و همچنین قرائت روزانه یک جزء قرآن کریم برگزار می شود.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان افزود: طرح تلاوت نور هر ساله در ماه مبارک رمضان اجرا می شود و امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این طرح در شبکه های مجازی کانون های مساجد برگزار می شود.

 

وی در مورد طرح بهارانه فهما اظهار داشت: زمان اجرای این طرح تا پایان اردیبهشت ماه است که کانون ها می توانند فعالیت های خود را با موضوعات مهدویت، شعار سال، عید نوروز، ماه مبارک رمضان، اعیاد شعبانیه، لیالی قدر و عید فطر در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه عمده برنامه های ماه مبارک رمضان در کانون های مساجد در بستر فضای مجازی است، گفت: با تجربه ای که کانون های مساجد در سال گذشته کسب کرده اند، فضای مجازی بستر مناسبی است که در ایام ماه مبارک رمضان یک نهضت برنامه ای در کانون های مساجد ایجاد شود.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد همدان افزود: کانون های مساجد استان  می توانند برنامه های خودشان را با عناوین اجرای زنده اذان، مناجات خوانی، جلسات قرآن (ترتیل خوانی)، بزرگداشت مناسبت های مذهبی (اعیاد شعبانیه، میلاد امام حسن مجتبی (علیه السلام)، لیالی قدر، عید فطر و غیره) را در سامانه فهما، شبستان فرهنگ و رواق نور بارگذاری کنند.

 

ناهیدی فرد گفت: یکی از فلسفه‌های روزه داری این است که انسان به فکر گرسنگی و تشنگی روز قیامت بیفتد؛ از این رو مسائل معاد برای انسان یادآوری خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه کمک به فقیران و مستمندان از سفارشات پیامبر اکرم (صدر ماه مبارک رمضان بوده، افزود: طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب کمک‌های مومنانه و مواسات در کشور راه اندازی شده که این کار طبق دستورهای ائمه اطهار طراحی شده است و ماه مبارک رمضان بستری برای اعطای این کمک‌ها به نیازمندان خواهد بود.

 

 

کد خبر 1046667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha