برگزاری ۵۳ دیدار مجازی زندانیان با خانواده ها

حجت الاسلام قدرتی گفت: ۵۳ مورد دیدار زندانیان با خانواده هایشان به صورت الکترونیک انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت الاسلام «نورالله قدرتی» بیان کرد: تا پایان سال گذشته بالغ بر 3 هزار و 564 مورد جلسه دادرسی به صورت الکترونیک در استان انجام شده است، همچنین قضات 914 جلسه با زندانیان به صورت الکترونیک داشته اند.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: تحقق سیاست‌ های اعلامی قوه قضائیه سامانه دادرسی الکترونیک از خرداد ماه سال ۹۹ در استان راه اندازی شده، هدف از راه اندازی سامانه دادرسی الکترونیک، کاهش مراجعات زندانیان به مراجع قضائی به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و کاهش هزینه و پیشگیری از مشکلات متعدد اعزام و بدرقه زندانیان و همچنین امکان ملاقات الکترونیکی زندانیان با خانواده هایشان است.

 

وی عنوان کرد: 53 مورد دیدار زندانیان با خانواده هایشان هم به صورت الکترونیک انجام شده است، در مجموع تا پایان سال گذشته 4 هزار و 531 جلسه با زندانیان الکترونیکی انجام شده است.

 

حجت الاسلام قدرتی تصریح کرد: دستیابی به قوه قضائیه هوشمند، از اولویت‌های این قوه است و امروز دستگاه قضایی از تهدید کرونا به عنوان یک فرصت استفاده کرد و بر همین اساس، سامانه‌های مختلف الکترونیکی به منظور ارائه غیرحضوری خدمات قضایی راه‌اندازی شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: اجرای دادرسی الکترونیکی علاوه بر تضمین سلامت مراجعان به دستگاه قضایی، زمان دادرسی را کاهش داده و گامی موثر در افزایش کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش هزینه ها است و امروزه با توجه به شرایط جامعه و لزوم پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، استفاده حداکثری و به موقع از ابزار الکترونیک اهمیت مضاعفی یافته است.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآور شد: استفاده از دادرسی الکترونیک نه تنها در دوران شیوع بیماری کرونا بلکه در دوران پسا کرونا هم می‌تواند جایگزین مناسبی برای دادرسی‌های حضوری باشد.

 

کد خبر 1046720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha