ذخایر خونی رو به اتمام است

اسلامی گفت: با هماهنگی انجام شده با ستاد ملی کرونا پایگاه‌های انتقال خون از ۸ شب تا ۱ بامداد برای افرادی که می خواهند خون اهدا کنند، باز است و بر این اساس افرادی که خون بدهند جریمه نمی شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید حمیدرضا اسلامی» امروز شنبه (28 فروردین) در نشست خبری با اصحاب رسانه با ییان اینکه اهدای خون نقشی اساسی در درمان بیماران دارد؛ افزود: اگر اهدای خون در ماه مبارک رمضان کاهش پیدا کند ، برای بیمارستان‌ها و بیماران مخاطرات جدی پیش می آید.

 

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به بیمارانی که مدام به خون نیاز دارند؛ گفت: در کشور ما اهداء خون هدیه است و در حقیقت مردم قسمتی از سلامتی خود را به دیگران اهدا می کنند. از سوی دیگر مردم دغدغه کمک به همنوع خود را دارند. افراد زیادی با تزریق خون نجات پیدا کرده اند، در حالی که می‌توانست امروز در جامعه حضور نداشته باشد .

 

وی در خصوص هماهنگی انجام شده با استاد ملی کرونا مبنی بر باز بودن پایگاه‌های انتقال خون از ۸ شب تا ۱ بامداد؛ گفت:  بر این اساس افرادی که خون بدهند، شماره پلاک خودرویشان از سیستم پلیس پاک شده جریمه نمی شوند .

 

اسلامی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماه پر کار و پر فشار برای همکاران ماست به گونه ای که از ۹ صبح تا یک بامداد مشغول کار هستند؛ افزود: آنها پس از دریافت خون تا صبح آزمایشات مختلف را بر روی آن انجام می دهند.

 

وی با اشاره به نقش مهم سازمان انتقال خون در خون رسانی به بیمارستان ها اظهار داشت: ما به عنوان تنها سازمان انتقال خون در استان ۶ دانشگاه علوم پزشکی را پوشش می دهیم.

 

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی مراجعه کنندگان به واحد انتقال خون را در سال گذشته ۱۶۷ هزار نفر دانست که نسبت به سال ۹۸، ۱۰ درصد کاهش داشته است و در ادامه بیان کرد: در سال گذشته خانم ها بیش از آقایان خون خود را اهدا کرده اند.

 

وی گفت: در حال حاضر مصرف خون ۹ درصد افزایش یافته است و ما تقریباً ذخیره ای نداریم اگر مردم خون خود را اهدا نکنند تمام بیمارستان ها با مشکل مواجه می شوند.

 

اسلامی در پایان به نقش مهم رسانه ها در اهدای خون اشاره کرد و افزود: رسانه ها نقش بی بدیلی در تشویق مردم به اهدا خون دارند و از رسانه ها می خواهم در این مسیر با همکاری نمایند.

کد خبر 1046863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha