اردوگاه فرهنگی تربیتی شیروان چشم انتظار توجه ویژه مسئولان

اردوگاه فرهنگی تربیتی شیروان واقع در روستای گردشگری زوارم از توابع بخش مرکزی شیروان برای ساخت و تکمیل، تامین بودجه و نگاه ویژه مسئولان برای این طرح بزرگ فرهنگی را می طلبد.

خبرگزاری شبستان-شیروان؛ بیش از 20 سال است کلنگ ساخت اردوگاه فرهنگی تربیتی شیروان در روستای گردشگری زوارم بخش مرکزی این شهرستان آغاز شده که از آن موقع تاکنون هنوز تغییراتی در ساخت آن صورت نگرفته است که این خود اعتبار کلان و توجه ویژه مسئولان را می طلبد چرا که ساخت این طرح برای دومین شهرستان استان نیاز مبرم است.

 

 

اردوگاه فرهنگی تربیتی امام حسن مجتبی(ع)، در زمینی به مساحت 10 هکتار بزرگترین اردوگاه تربیتی فرهنگی استان است که ساخت آن در این مدت روند لاکپشتی داشته و در حد چند آلاچیق و سرویس بهداشتی است.

 

 

یکی از فرهنگیان شیروان می گوید: تاخیر 20 ساله در ایجاد و راه اندازی این طرح و محرومیت دومین شهرستان استان از چنین فضایی تاسف آور است.

 

 

الهه خداوردی اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن این طرح در روستای گردشگری شهرستان، ساخت آن توسعه اقتصادی و گردشگری بسیاری را برای شهرستان رقم می زند و مسافرین داخل و خارج استان با مدت ماندگاری در آن می توانند نقش قابل توجهی در اقتصاد شهرستان داشته باشند.

 

 

یکی دیگر از فرهنگیان با ابراز تعجب از اینکه بزرگترین اردوگاه دانش آموزی استان فقط در حد آلاچیق و سرویس بهداشتی است، بیان کرد: با توجه به گردشگران بسیار در این روستا ساخت چنین فضایی برای شهرستان ضروری است.

 

 

محمد قهرمان عنوان کرد: شایسته نیست چنین طرح بزرگی در این استان و شهرستان  با مزایا و قابلیت های فراوان و اقتصادی سال ها به دلیل تخصیص هیچ گونه اعتباری متوقف باشد و به غبار فراموشی سپرده شود.

 

 

وی خاطرنشان کرد: هر ساله در ایام مختلف سال دانش آموزان، فرهنگیان و مسافران زیادی از روستای گردشگری زوارم بازدید می کنند که مکانی برای ماندگاری آنان نیست که در صورت ساخت چنین طرح بزرگی مدت ماندگاری آنان بیشتر می شود.

 

 

یکی دیگر از فرهنگیان می گوید: با توجه به نقش و جایگاه فرهنگیان و دانش آموزان، این طرح باید در اولویت قرار گیرد و در پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان هم نقش موثری دارد.

 

 

مجتبی عادل ادامه داد: علاوه بر موراد مزبور برای برگزاری اردوها و همایش های مختلف استانی و شهرستانی و بازدید از این منطقه در توسعه اقتصادی و در آمد زایی بسیار مهم است چرا که این شهرستان در مسیر زائرین قرار گرفته که ساخت آن قابلیت های فراوانی به دنبال خواهد داشت.

 

 

یکی از اهالی روستای زوارم در بخش مرکزی شهرستان شیروان اظهار داشت: اردوگاه فرهنگی تربیتی امام حسن مجتبی(ع)، واقع در روستای زوارم بخش مرکزی در زمینی به مساحت 10 هکتار فقط در حد دیوارکشی، درخت و آلاچیق که امسال فنش کشی آن صورت گرفته است.

 

 

وی که حاضر به ذکر نام خود نیست، اضافه کرد: با توجه به اینکه این طرح در روستای گردشگری این شهرستان و در مکان خوبی قرار گرفته است اگر امکانات مورد نظر آن فراهم و عملیات ساخت آن انجام شود جزو پروژه های برتر استانی می شود.

 

 

وی با بیان اینکه این طرح نیاز به مرمت و بازسازی دارد، گفت: طی بازدید که با مدیرکل آموزش و پرورش استان از این پروژه انجام شده قرار بر این است طرحی برای آن صورت گیرد که فاز به فاز اجرا شود و اعتباری برای ساخت آن در نظر گرفته شود که سال های گذشته هم اعتباراتی برای آن مصوب شد.

 

 

وی تصریح کرد: با ساخت و اتمام این طرح مکانی برای اوقات فراغت دانش آموزان و اردوگاهی برای فرهنگیان مهیا می شود که در ایام تعطیلات مشکل مکان و ماندگاری ندارند و  توسعه شهرستان را به دنبال خواهد داشت.

 

 

هم اکنون 30 هزار دانش آموز در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه زیر نظر سه هزار فرهنگی در 421 آموزشگاه شهری و روستایی شیروان مشغول تحصیل هستند.

 

 

کد خبر 1047013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha