آغاز تزریق ۵۶۰۰ دوز واکسن کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

یزدان پناه از اختصاص ۵۶۰۰ دوز واکسن کرونا به استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: از امروز تزریق این واکسن ها برای کادر بهداشت و درمان دانشگاه، کادر بهداشت و درمان مراکز خصوصی، جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد و نیروهای اورژانس آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان پناه» امروز در برنامه زنده استودیو سلامت که از شبکه استانی دنا  پخش شد، اظهار کرد: از نیمه اسفند ماه سال ۱۳۹۹ وارد چرخه افزایشی مبتلایان به کرونا شدیم و پیک دوم در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: این روند افزایشی در همه کشور دیده می‌شود، اما استان ما به مراتب زودتر از سایر استان‌ها وارده پیک شد.

 

وی یادآور شد: امیدواریم با مساعدت مردم بتوانیم طی هفته های آینده از این پیک به سلامت عبور کرده و روند نزولی را در پیش داشته باشیم.

 

یزدان پناه از اختصاص ۵۶۰۰ دوز واکسن کرونا به استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: از امروز تزریق این واکسن برای کادر بهداشت و درمان دانشگاه، کادر بهداشت و درمان مراکز خصوصی، جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد و نیروهای اورژانس آغاز می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به افزایش بی سابقه کرونا در استان، عنوان کرد: با افزایش شمار مبتلایان به کرونا حدود ۲۰ درصد از این مبتلایان نیاز به خدمات بیمارستانی دارند.

 

وی با اشاره به اینکه افزایش تعداد بیماران بستری منجر به افزایش تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری می شود، یادآور شد: ظرفیت‌های درمانی هر استانی محدود بوده و استان ما از استان های پیشرفته کشور نیست، بنابراین ظرفیت درمانی محدودی دارد که با توجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن بیماری، مردم باید همکاری کنند، در غیر این صورت اتفاقات ناگواری را تجربه خواهیم کرد.

 

یزدان پناه با اشاره به اینکه بزرگ ترین مشکل استان کهگیلویه و بویراحمد در بحران کرونا، برگزاری تجمعات شادی و عزا است، افزود: تجمع و دورهمی عامل اصلی انتشار بیماری در استان بوده و از مردم خواهش می‌کنیم ارتباطات آنها با یکدیگر به صورت مجازی و تلفنی باشد و به هیچ وجه در تجمعات شرکت نکنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: روز گذشته در ستاد کرونای استان مقرر شد همه مراسمات عزاداری با تعداد مشخص حداکثر ۳۰ نفر و در ساعت هفت الی ۱۰ صبح تشییع جنازه صورت پذیرد که سرپیچی از این قانون منجر به برخورد جدی و معرفی به مراجع قانونی خواهد بود.

 

وی ادامه داد: همچنین مقرر شده از این به بعد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که مشکل تنفسی و کاهش اکسیژن خون ندارند به صورت سرپایی درمان و بنا به تشخیص پزشک داروی رندیسیور دریافت کنند تا نیازی به بستری نباشد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هم اکنون ۷۵۰ تخت جهت بیماران کرونایی در نظر گرفته شده که از این تعداد، ۵۵۰ تخت پر شده و امیدواریم که با همکاری مردم نیازی نباشد بیش از این تخت فعال کنیم.

کد خبر 1047066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha