تصمیمات اخذ شده در وین به تصویب مجلس برسد

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق اصل ۷۷ قانون اساسی باید کلیه تصمیمات اخذ شده در وین به تصویب مجلس برسد. بدون شک تصمیمات هیات دیپلماتیک بدون تصویب در مجلس جنبه قانونی ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان ،حجت الاسلام علیرضا سلیمی در  ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه (۲۹فروردین)مجلس شورای اسلامی با تبریک روز ارتش با اشاره مذاکرات وین گفت: در حالی مذاکرات وین انجام می شود که قانون اقدام راهبردی، راستی آزمایی را در حوزه رفع تحریم ها به مجلس سپرده است لذا بحث هایی که در وین مطرح است مبنی بر اینکه بعضی از تحریم ها برداشته شود و برخی دیگر این اتفاق نیفتد یا اینکه برخی مورد مذاکره قرار گیرد، خلاف قانون مجلس شورای اسلامی و سیاست های قطعی اعلام شده توسط مقام معظم رهبری است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:  طبق اصل ۷۷ قانون اساسی باید کلیه تصمیمات اخذ شده در وین به تصویب مجلس برسد. بدون شک تصمیمات هیات دیپلماتیک بدون تصویب در مجلس جنبه قانونی ندارد؛ این نص اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی است.

همچنبن در ادامه چلسه امروز حجت الاسلام نصرالله  پژمان فر در تذکری  با اشاره به مذاکرات وین گفت: باید مراقبت شود که در مذاکرات وین چارچوب های نظام و رهبری رعایت شود.رهبری چارچوب هایی را درباره اینکه آمریکا بخواهد مستقیم و غیر مستقیم در مذاکرات دخالت کند تعیین کردند که باید به آن توجه شود.

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکا باید حتما به تعهداتش عمل کند و بعد در طرف مذاکرات قرار گیرد لذا توجه به این موضوع بسیار مهم است.

کد خبر 1047123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha