رفع خاموشی‌های پراکنده بوشهر تا چند ساعت آینده

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده استان بوشهر، گفت: خاموشی‌های پراکنده تا چند ساعت دیگر برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت نیرو، «میثم جعفرزاده» با اشاره به وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در استان بوشهر افزود: طبق آخرین اطلاعات دریافتی پس از حادثه زلزله امروز، در لحظات ابتدایی زلزله ۶ فیدر فشار متوسط قطع شد که به تبع آن قسمتی از شهرهای بندر گناوه، دیلم و روستاهای اطراف دچار خاموشی شدند.

وی ادامه‌داد: در حال حاضر تنها دو فیدر دچار قطعی است که پیش‌بینی می‌شود در کمتر از یک ساعت دیگر وصل شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو خاطرنشان‌کرد: سیم‌پارگی تک مشترک نیز با توجه به تخریب دیوارها وجود دارد که با رعایت ایمنی در حال رفع عیب است.

وی درباره وضعیت روستاها نیز گفت: اکنون سه روستا با نزدیک به ۳۰۰ مشترک دچار خاموشی هستند که عمده خاموشی‌ها به علت تخریب دیوار منازل ماست و رعایت مسائل ایمنی برای برق‌دار کردن اهمیت بالایی دارد.

جعفرزاده با بیان اینکه همه تیم‌های عملیاتی در منطقه در حالت آماده‌باش هستند، خاطرنشان‌کرد: در حوزه شبکه آب‌رسانی در مناطق زلزله‌زده مشکل خاصی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه امروز (یکشنبه ۲۹ فروردین‌ماه)، مرز استان‌های فارس و بوشهر را لرزاند.

مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، کانون این زمین لرزه را در حوالی بندر گناوه و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین اعلام کرده است.

کانون این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۵۰.۷۲ و عرض جغرافیایی ۲۹.۷۶ اعلام شده است.

کانون این زمین لرزه در ۲۸ کیلومتری گناوه و ۹۱ کیلومتری بوشهر گزارش شده است.

این زلزله در شیراز مرکز استان فارس نیز محسوس بود و موجب ترس و هراس برخی از شهروندان شد.

کد خبر 1047278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha