چالش تأمین آب در روستاهای نهبندان

بیکی گفت: در حوزه روستایی نهبندان چالش تأمین آب داریم و شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی باید این چالش را جدی بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (۲۹ فروردین) در نشست با مدیرعامل آب منطقه ای خراسان جنوبی در جلسه بررسی چالش های آبی شهرستان، اظهار کرد: چالش تأمین آب در شهرستان نهبندان در حوزه روستایی است و در حوزه شهری مشکل خاصی را نداریم.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه مجتمع آب حسین آباد ۲۴ درصد جمعیت روستایی شهرستان و روستاهای بزرگ را پوشش می دهد، افزود: تأمین آب در شهرک های روستایی اطراف این مجتمع نیاز به توجه ویژه دارد.

 

بیکی با تأکید بر اینکه برای بزرگترین مجتمع آبی استان باید چاره در نظر گرفته شود، افزود: مجتمع دهک نهبندان چاه جدید حفر شده اما با گذشت چند سال هنوز از چاه رزرو آن نمی توان استفاده کرد، لذا اگر قطعی شبکه در این مجتمع داشته باشیم آبرسانی مجدد نیاز به فرصت ۱۰ روزه دارد.

 

وی تصریح کرد: نیاز به چاه جدید در مجتمع دهک داریم، چرا که آب مجتمع جوابگوی نیاز ۴۲ روستا نیست، همچنین جمعیت زیادی از شهرها در روستاها به دلیل کرونا ساکن شده اند که نیاز به آبرسانی دارند.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه چاه مجتمع سمک کاهش خروجی پیدا کرده است، افزود: سیستم اتوماسیون این مجتمع نیز فعال نیست و می بایست هر چه سریعتر ساخت مخزن روستای میغان آغاز شود.

 

بیکی در ادامه به تسریع در پروژه های نیمه تمام نیز اشاره کرد.

 

 

کد خبر 1047337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha