اجرای طرح «همیار بیمار» با حضور طلاب علوم دینی در کنار کادر درمان

حجت الاسلام رجبی از اجرای طرح «همیار بیمار» با حضور طلاب علوم دینی در کنار کادر بهداشت و درمان خبر داد.

حجت الاسلام «ابوالفضل رجبی» با اشاره به شیوع موج چهارم بیماری کرونا و کمبود امکانات و خستگی کادر بهداشت و درمان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: کمک و یاری رساندن به کادر بهداشت و درمان در این شرایط امری ضروری است و طلاب علوم دینی که قبلا آموزش های لازم را فرا گرفته بودند به کمک کادر بهداشت و درمان شتافتند.

 

مسئول بسیج طلاب سپاه روح الله استان مرکزی افزود: طلاب علوم دینی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در صحنه حاضر شدند و با تمام توان در راستای مبارزه با کرونا فعالیت کردند و امروز نیزحضور طلاب بسیجی استان مرکزی برای کمک به کادر درمان افزایش می‌یابد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه شیوع ویروس کرونای انگلیسی سبب ایجاد مشکلات بیشتر برای استان شد، اضافه کرد: طلاب بسیجی در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری وارد میدان شدند و فراخوانی توسط بسیج طلاب استان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی و ستاد نهادهای حوزوی برای حضور افراد در جهت کمک به کادر درمان داده شد.

 

این مقام مسئول با اشاره به استقبال خوب طلاب بسیجی، بیان کرد: با این استقبال در روزهای آینده تعداد طلاب در سانتر درمان کرونا استان افزایش می یابد.

 

مسئول بسیج طلاب سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه 12 طلبه زن و مردم در بیمارستان های استان حضور دارند، بیان کرد: طلاب بسیجی بر اساس اعلام نیاز بیمارستان امیرالمومنین(ع) نخستین گروهی بودند که در این بیمارستان حضور پیدا کردند.

 

حجت الاسلام رجبی با اشاره به اینکه قطع زنجیره کرونا نیازمند رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی است، ادامه داد: امید است بتوانیم در قالب طرح «همیار بیمار» به کادر بهداشت و درمان کمک کنیم تا هر چه زودتر شاهد ریشه کنی این بیماری و زنجیره انتقال بیماری بین مردم قطع شود.

 

وی با اشاره به اینکه طلبه‌های اعزام شده به بیمارستان امیرالمومنین(ع) در دوره‌های گذشته شیوع بیماری کرونا دوره‌ها و آموزش‌های لازم و تخصصی دیده بودند و در راستای کمک به کادر درمان خدمت می‌کنند، اضافه کرد: اکنون طلبه‌ها در بیمارستان‌ها در قالب طرح همیار بیمار خدمت می‌کنند به طوری که در بیمارستان همراه در کنار بیمار حضور ندارد و طلبه‌ها رسیدگی به امور بیمار، ترخیص بیمار، دادن غذا و دارو به بیمار، کارهای معرفتی و امیدبخشی به بیماران، ترویج معارف دینی و کارهای فرهنگی را انجام می‌دهند.

 

این مقام مسئول گفت: این افراد اقداماتی از جمله غربالگری، شناسایی بیماران، قرنطینه خانگی، حضور در بین اصناف و کسبه در راستای ترویج موارد بهداشتی و سایر موارد را انجام می‌دهند که اکنون در زمینه طرح شهید سلیمانی در قالب گروه‌های حمایتی و مراقبتی مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 1047370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha