قاچاق ۸۰ تن لاستیک ضایعاتی/ضرورت نظارت بر جمع آوری لاستیک های ضایعاتی

پرهام فر با اشاره به اینکه قاچاق ۸۰ تن لاستیک ضایعاتی در مقایسه با وجود سالانه ۱۵ میلیون حلقه لاستیک ضایعاتی رقم قابل توجهی نیست، گفت: مسئله باید در زمان جمع آوری ضایعات لاستیک حل و بر آن نظارت شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امیرمحمد پرهام فر مدیرکل پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شب گذشته (یکشنبه 29 فروردین) در برنامه گفتگوی ویژه خبری که به موضوع قاچاق لاستیک اختصاص داشت با بیان اینکه با توجه به ممنوع شدن صادرات لاستیک‌های ضایعاتی از سال ۹۸ نیازی در کشور همسایه ایجاد و قاچاق این کالا آغاز شد، اما جلوی آن گرفته شده است، گفت: در شهریور سال ۹۹ اتحادیه صنایع بازیافت به ما اعلام کرد معضل این صنایع خروج ضایعات نیست، بلکه کالا در کشور وجود دارد، اما به دلیل احتکار یا... در اختیار واحد‌های تولیدی قرار نمی‌گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه قاچاق ۸۰ تن لاستیک ضایعاتی در مقایسه با وجود سالانه ۱۵ میلیون حلقه لاستیک ضایعاتی رقم قابل توجهی نیست، گفت: مسئله باید در زمان جمع آوری ضایعات لاستیک حل و بر آن نظارت شود و لاستیک ضایعاتی با قیمت رقابتی که امکان خروج آن را از کشور بگیرد به وسیله صنایع بازیافت خریداری شود.

 

مدیر کل پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر اینکه بازار لاستیک های ضایعاتی باید به نحوی تنظیم شود که در خارج از کشور تقاضای قیمتی بالاتری ایجاد نشود، گفت: اگر تقاضا و کشش در خارج از کشور ایجاد شود باید همواره در لب مرز منتظر کنترل آن باشیم

 

وی افزود: قاچاق لاستیک های ضایعاتی با توجه به حجم بالای آن، ریسک بالایی دارد. آن چه که برای متولیان صنعت باید مدنظر باشد این است که چه روشی را می توان اعمال کرد که بازیافت لاستیک در داخل کشور به نحو درستی توزیع شود؟

 

پرهام فر با تصریح این نکته که لاستیک های مصرف شده کالای بازیافتی استف گفت: این کالاها محصول کارخانه ای نیست که با شناسه کالا و مانند آن بتوانیم آن را کنترل کنیم بلکه این کالا باید با یک سیستم شفاف رقابتی، به دست تولید کننده برسد و غیر از این چاره ای ندارد.

کد خبر 1047417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha