بستری ۵۰۱ بیمار کرونایی در رشت/ حال گیلان خوب نیست

فتح اللهی با بیان اینکه بیماری کرونا ویروس را جدی بگیرید و از عادی انگاری بپرهیزید گفت: در حال حاضر ۵۰۱ بیمار کرونایی در مراکز درمانی شهرستان رشت بستری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح اللهی» امروز (دوشنبه، ۳۰ فروردین ) در جلسه ستاد کرونا شهرستان رشت با اشاره به شرایط بحرانی کشور اظهارکرد: متاسفانه با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه شاهد افزایش بستری‌ها و فوتی‌ها هستیم.



فرماندار رشت با بیان اینکه شرایط و حال عمومی کشور و به تبع آن گیلان خوب نیست گفت: کار سخت و شرایط حادی در پیش داریم که نیازمند همکاری همه آحاد جامعه است.

 


وی با تاکید بر اینکه اصناف در این راستا همکاری لازم را داشته باشند اذعان داشت: از پلمپ و بسته شدن فعالیت های اقتصادی و اصناف خوشحال نیستیم اما در حال حاضر شرایط عادی در جامعه حاکم نیست و چاره ای جز نظارت ویژه و عدم فعالیت اصناف را نداریم.‌

 


نماینده عالی دولت در مرکز گیلان افزود: سلامت و زندگی در اولویت نخست همه فعالیت‌ها قرار دارد، اگر سلامتی نباشد فعالیت‌های اقتصادی نیز امکان پذیر نخواهد بود. این درحالی است که شاهد افزایش بیماری کووید ۱۹ در کل کشور هستیم.

 

فرماندار رشت با بیان اینکه عدم رعایت برخی از افراد و عادی انگاری در جامعه نسبت به این بیماری منحوس شرایط را در جامعه بحرانی کرده است خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۰۱ بیمار کرونایی در مراکز درمانی شهرستان رشت بستری هشتندو روزانه متاسفانه حدود ۱۳ نفر در این شهرستان بر اثر این بیماری فوت می‌کنند.

 


وی با تاکید بر اینکه از عادی انگاری و بی تفاوتی به این بیماری واگیر جدا خودداری کنید افزود: کادر درمان خسته است. به این قشر زحمتکش و پر تلاش با جدی گرفتن این بیماری و رعایت اصول بهداشتی رحم کنید.



فرماندار رشت ادامه داد: کادر درمان شبانه روز با لباس‌های ویژه که بسیار کار با این نوع پوشش سخت و طاقت فرساست در حال فعالیت هستند.‌



وی به شهر رشت و شب زنده داری‌های این شهر در شرایط عادی پرداخت و اظهار داشت: قبل از کرونا شهروندان رشتی تا نیمه‌های شب در رشت در حال تحرک اقتصادی بودند اما اکنون به دلیل بحران کرونا شرایطش فراهم نیست.
 

 

فرماندار رشت با بیان اینکه در صورت رعایت اصول بهداشتی و محدودیت‌های تردد طی هفته‌های آینده به شرایط عادی باز خواهیم گشت گفت: هفته آینده طبق گزارش‌های دریافتی بالاترین آمار بستری و فوتی را خواهیم داشت و بعد از آن شاهد کاهش این آمار خواهیم بود.

 

فتح اللهی به تزریق واکسن اشاره و اظهار داشت: تزریق دوز واکسن کرونا تا هفته آینده افزایش خواهد یافت و طیف گسترده‌ای از جامعه آسیب‌پذیر از آن بهره‌مند می‌شوند.

 


وی با تاکید بر اینکه از ترددهای بی‌مورد بپرهیزید تصریح کرد: مکان‌های مخصوصی برای تزریق واکسن کرونا در نظر گرفته شود تا بر اثر همین ترددها شاهد افزایش آمار نباشیم.‌

 


فتح اللهی خاطرنشان کرد: طبق خبرهای اعلام شده تیر و مرداد واکسن عمومی کرونا اجرایی می‌شود.‌

کد خبر 1047473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha