مغلطه رسانه‌های دشمن علیه انتخابات آزاد

پژوهشگر فضای مجازی معتقد است این روزها مغلطه رسانه‌های دشمن علیه انتخابات آزاد ایران در "کلاب هاوس" باب شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سیدعلیرضا آل داوود در مصاحبه با "ایستگاه1400" در برنامه رویداد گفت: مغالطه این روزها در فضای مجازیِ رها در کشور دیده می‌شود و کاربران شبکه‌های معاند و بدخواهان مردم ایران، رو به این تکنیک آورده‌اند.

وی این استدلال را دچار ایراد در گزاره‌های مقدماتی عنوان کرد و افزود: نتیجه این گزاره‌ها نیز صحیح نیست پس کسی که دست به این تکنیک می‌زند، از چند روش استفاده می‌کند که یکی از روش‌های آن، پیچیده گویی است.

آل داوود با بیان اینکه چنین تکنیکی با استفاده از کلمات بزرگ شده، مخاطب را مرعوب می‌کند، افزود: این تکنیک فرد گوینده‌ی خبر را دارای کمال و برتری می‌داند.

این تحلیلگر رسانه گفت: در حوزه انتخابات مغالطه گویی سبب می‌شود آزادی را در ایران رد کرده و دموکراسی را نادیده بگیرند اما این یک مغلطه است.

آل داوود با بیان اینکه استفاده کنندگان از این تکنیک از برخی واژگان سنگین و عجیب و غریب استفاده می‌کنند، گفت: این‌ها غرب را مهد آزادی و دموکراسی می‌دانند و این مغلطه درباره غرب، به منظور مرعوب کردن ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تولید کنندگان پیام در دستگاه دشمن، مظاهری از غرب را نشان می‌دهند که می‌خواهند در ایران دیده شود، گفت: این‌ها هیچگاه انتخابات 2020 امریکا را به تصویر نمی‌کشند و نمی‌گویند فقط چند رسانه‌ی محدود حق انتشار خبر را دارند.

آل داوود همچنین به برچسب "گمراه کننده" از سوی توئیتر که به رئیس جمهور امریکا در زمان انتخابات این کشور اعطا شد، افزود: آن‌ها سپس اکانت توئیتری او را حذف کردند.

وی ایران را دارنده‌ی یکی از آزاد ترین انتخابات‌ها در دنیا نامید و گفت: اگر بعد از فتنه 88 شرایط را بررسی کنید، می‌بینید توئیتر و فیس بوک برای ایجاد اغتشاش در کشور بسیار فعال بودند.

آل داوود به رادیو گفت‌وگو گفت: آلمان در اولین انتخابات بعد از ایران فیس بوک را کاملا از صحنه اطلاع رسانی خود حذف کرد.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین مغلطه‌ای توسط مرجع کاذب در فضای مجازی صورت می‌گیرد که در کلاب هاوس به وفور دیده می‌شود که به یک کارشناسِ غیر متخصص استناد می‌نماید.

آل داوود گفت: برخی دیگر از استنادات نیز بسیار مبهم بازگو می‌شود و یکی از سیاست مداران بزرگ را نام می‌برند که اصلا مشخص نیست این کارشناس چه کسی است!

کد خبر 1047522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha