رشد ۷۳ درصدی عملیات کانتینری بنادر گیلان در سال گذشته

آبایی به رشد ۷۳ درصدی عملیات کانتینری بنادر گیلان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در مجتمع بندری انزلی بیش از شش هزار تی.ای.یو کانتینر تخلیه و بارگیری شده است.

«حمیدرضا آبایی» امروز (دوشنبه،۳۰ فروردین) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی اظهارداشت: در مجتمع بندری انزلی بیش از ۶ هزار تی.ای.یو کانتینر تخلیه و بارگیری شده و این بندر توانست در سال ۹۹ به رشد ۷۳ درصدی در این زمینه برسد.   

 

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان افزود: در بندر آستارا نیز با ورود ۶۹۷تی.ای.یو کانتینر، عملیات کانتینری به رشد صد در صدی رسیده است.

 

وی از افزایش چشمگیر صادرات مواد نفتی از بنادر گیلان در سال ۹۹ نیز خبر داد و یادآور شد: در سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۵۴ تن مواد نفتی از بندر انزلی و ۱۵ هزار و ۲۲۰ هزار تن مواد نفتی از بندر آستارا به سایر کشورها صادر شده است.

 

آبایی به رشد ۳۶ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر گیلان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بنادر استان گیلان در سال گذشته به عملکردی بالغ بر ۲ میلیون و ۸۸ هزار تن دست یافت و این درحالیست که مجتمع بندری انزلی با عملکرد یک میلیون و ۳۸۳ هزار تنی خود رشد ۳۴ درصدی را تجربه کرده است.

 

وی خاطرنشان ساخت: همچنین ورود شناورها به بندر آستارا ۴۴ درصد رشد داشت و طی سال گذشته ۱۳۸ فروند کشتی به بندر آستارا و ۵۳۸ فروند کشتی به بندر انزلی با بیش از درصد  ۱۹ درصد رشد، وارد شده است.  

 

کد خبر 1047656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha