سرایت کرونا از بیماران بی علامت در جامعه

جعفری گفت: برای حفظ سلامت خود در برابر کرونا باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم و این ویروس می تواند از بیماران بی علامت نیز در جامعه منتقل شود.

«ناهید جعفری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: باید چه اتفاقی بیفتد که همه جامعه بپذیرند که در خطر ویروس کرونا قرار دارند و هیچ کسی نمی تواند جز رعایت پروتکل های بهداشتی ما را در برابر این ویروس محافظت کند.

 

رئیس مرکز بهداشت گلستان به گستردگی علائم بیماری کرونا اشاره کرد و ادامه داد: افرادی که تست قطعی کرونای آنها مثبت بوده گاهی هیچ علامتی نداشتند و گاهی نیز با مشکلات شدید تنفسی رو به رو بودند.

 

جعفری یادآور شد: افرادی بدون علامتی را شاهد بودیم که تست آن مثبت بوده و می تواند این بیماری را به دیگر افراد جامعه منتقل کند و تعداد این افراد در سطح جامعه کم نیست.

 

وی گفت: بیماری کرونا به طور کلی یک بیماری حاد تنفسی است که عمدتا با آبریزش بینی، سردرد، سرفه، اختلالات بویایی و سرفه های شدید و تنگی نفس را شامل می شود همچنین علائم گوارشی نیز در بین بیماران کرونایی زیاد است.

 

رئیس مرکز بهداشت گلستان یادآور شد: اما می تواند فردی تنها با علامت بی حالی نیز به کرونا مبتلا باشد و لذا هر فردی خفیف ترین علامت هم دارد از نگاه ما کرونا مبتلا شده و توصیه ما به این افراد این است که در خانه قرنطینه را رعایت کنند تا دیگران را به کرونا مبتلا نکنند.

 

جعفری بیان کرد: با توجه به اینکه 70 درصد مردم در بیرون از منزل از ماسک استفاده می کنند بروز بیماری براین اساس مثل سرماخوردگی بسیار کاهش یافته است و اگر علائمی مثل سرماخوردگی داشتند اکثرا به کرونا مبتلا بودند.

 

 

کد خبر 1047677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha