کمبود روغن جامد در استان/ خروج غیررسمی کالاهای اساسی از خراسان جنوبی

جرجانی با تاکید بر اینکه در زمینه روغن جامد مقداری با کمبود مواجه هستیم لذا بیشتر روغن مایع در حال توزیع است، گفت: اختلاف قیمت‌های متفاوت در استان‌ های مجاور سبب شده اینگونه اقلام به صورت غیررسمی از استان خارج شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «عباس جرجانی» امروز (30 فروردین) در دومین جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان خراسان جنوبی  با بیان اینکه طی سال گذشته 12 هزار و 215 تن کالای اساسی برای استان تامین، جذب و توزیع شده است، اظهار داشت: در زمینه روغن جامد مقداری با کمبود مواجه هستیم لذا بیشتر روغن مایع در حال توزیع است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی سهمیه روغن استان در ماه رمضان را هزار و ۴۷۰ تن اعلام کرد و گفت: از سهمیه ماه رمضان ۳۰۷ تن روغن خوراکی وارد استان شده و در فروشگاه‌های بزرگ شهرستان‌ها در حال توزیع است.

 

وی اضافه کرد: هزار و ۱۶۳ تن روغن نیز در حال جذب است که به زودی وارد استان می‌شود و مردم نگران تامین روغن نباشند.

 

جرجانی با بیان اینکه یک‌هزار و 100 تُن در حال جذب است، گفت: اختلاف قیمت‌های متفاوت در استان‌ های مجاور سبب شده اینگونه اقلام به صورت غیررسمی از استان خارج شود که برای کنترل این موضوع اقلامی از قبیل روغن تنها در فروشگاه ‌های بزرگ عرضه استان عرضه می شود.

 

وی در ادامه از جذب 350 تُن شکر برای استان خبر داد و گفت: مجوز جا به جایی هزار تُن شکر دیگر نیز اخذ شده و به صورت بسته‌ های یک کیلویی با قیمت هشت هزار و 700 تومان در اختیار مردم قرار می گیرد.

 

« مشیرالحق عابدی»، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه برای توزیع اقلام اساسی استان هیچ گونه کمبودی نداریم، اظهار کرد: پیشنهاد راه‌اندازی سامانه آنلاین توزیع اقلام اساسی در شهرستان‌ها بررسی می شود.

 

وی تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی باید ماهانه ۱۳۰ تن گوشت مرغ در اختیار استان سیستان و بلوچستان قرار بگیرد، اما چون میزان تولید و مصرف گوشت مرغ در ماه‌های مختلف، متفاوت است و به جوجه ‌ریزی واحدها بستگی دارد لذا نمی توان قول داد که هر ماه ۱۳۰ تن مرغ به استان مجاور ارسال شود.

 

عابدی در با اشاره به اینکه گزارش کمبودها همچنان ادامه دارد، بیان کرد: فرمانداران باید نظارت دقیق و قوی بر شبکه توزیع اقلام اساسی داشته باشند.

کد خبر 1047681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha