فرهنگ خود کنترلی با همکاری مصرف کنندگان محقق می شود

جعفریان بر ترویج فرهنگ مصرف صحیح در جامعه تاکید کرد و گفت: فرهنگ خود کنترلی با همکاری مصرف کنندگان محقق می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «مهناز جعفریان» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده توسط این مجموعه پرداخت و گفت: ترویج فرهنگ مصرف صحیح و استفاده از کالاهای استاندار با همدلی و همراهی افراد جامعه محقق می شود.

 

مدیر کل استاندارد استان مرکزی با اشاره به اینکه این اداره کل همواره در راستای استاندارد سازی و همچنین بازرسی از اصناف و تولیدات تلاش می کند و بازرسی ها و نظارت های زیادی را نیز در این راستان انجام می دهد، افزود: این بازرسی ها به تنهای کفاف کنترل و نظارت کامل بر تمامی فرآورده ها در سطح بازار را نخواد داد و این مهم نیازمند همراهی مصرف کنندگان است.

 

این مقام مسئول در ادامه به بیان اینکه باید فرهنگ خودکنترلی و مصرف صحیح تولیدات در جامعه ترویج پیدا کند، اضافه کرد: این مهم با تعامل و همکاری مصرف کنندگان امکان پذیر است.

 

وی ادامه داد: نظارت اصلی بر تولیدات در بازار انجام می شود و این مهم انجام شدنی نیست مگر اینکه خود مصرف کنندگان در این مسیر به ما کمک کنند و با پیامک کردن کد 10 رقمی زیر نشان استاندارد، به شماره 10001517 مشخصات کالا را شناسایی و در صورت تقلبی بودن با تماس تلفنی با شماره 1517 ما رو در جریان قرار دهند.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی در ماه مبارک رمضان در استان قبل از ماه مبارک رمضان آغاز شده است، ادامه داد: این نظارت ها تا پایان ماه رمضان، ادامه دارد و در این مدت از ۲ هزار واحد صنفی بازرسی انجام می‌شود.

 

جعفریان همچنین به نظارت و بازرسی های انجام شده در ایام پایانی سال 99 و ابتدای سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: از ۱۵ اسفندماه ۹۹ تا ۱۵ فروردین ماه نیز یک هزار واحد صنفی در قالب کنترل و نظارت نوروزی مورد بازرسی قرار گرفتند.

 

 جلوگیری از تخلف و تقلب از اهداف اداره کل استاندار است

 

مدیر کل استاندارد استان مرکزی هدف اصلی کنترل و نظارت‌ها بر واحدهای صنفی و تولیدی را رعایت حق الناس، سلامت و ایمنی جامعه دانست و گفت: تلاش اداره کل استاندارد جلوگیری از تخلف، تقلب و جعل در فرآیند تولید است.

 

جعفریان اضافه کرد: اداره کل و سازمان ملی استاندارد با بررسی ها و ارزیابی های که از خطوط تولید انجام می دهند در راستای رفع نواقص واحدهای تولیدی، ضمن شناسایی نواقص و ایرادها، در راستای رفع مشکلات آنها تلاش می کند تا اصلاح فرایند ها را انجام دهند، از تولید کیفی پشتیبانی می کند و واحدها را در مسیر تولید کیفی هدایت می کند.

 

وی با اشاره به اینکه در سال جاری در تلاش ایم تا با حمایت از تولید، فرآیندهای تولید را به استانداردهای لازم برسانیم‌، اضافه کرد:  اصلاح، تسهیل و تسریع فرآیندهای عملیاتی نیز در دستور کار ما قرار دارد.

مدیر کل استاندارد استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اینکه بیش از یک هزار و ۶۰۰ فرآورده تحت پوشش استاندارد قرار دارد، گفت: سال گذشته ۱۱۴ فقره پروانه کاربری علامت استاندارد صادر شد و ۱۲۸ فقره نیز تمدید اعتبار شد.

 

اجرای طرح طاها با 34 مورد بازرسی از واحدهای مصرف انرژی

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به اجرای طرح طاها اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۳۴ مورد بازرسی از واحدهای مصرف انرژی در قالب این طرح انجام شده و ۵۵ مورد نظارت و کنترل در خصوص نصب برچسب‌ها و گریدهای انرژی بر روی کالا نیز صورت پذیرفته است.

 

جعفریان همچنین با بیان اینکه سه هزار و ۶۷۹ مورد نمونه از واحدهای تولیدی برای انجام آزمون به آزمایشگاه‌های استان در سال گذشته ارسال شده است، گفت: هشت هزار و ۷۳۱ مورد بازرسی از کالاهای موجود به لحاظ داشتن استاندارد و دارای پروانه انجام شد.

 

وی همچنین به یک هزار و ۸۱۷ مورد بازرسی و نظارت از واحدهای سوخت مایع با مشارکت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز اشاره کرد و ادامه داد: همچنین ۱۴۰ مورد آزمون نازل های CNG و ۵۳۳ باسکول و ترازوی‌های جاده‌ای مورد آزمون قرار گرفتند.

 

مدیر کل استاندارد استان مرکزی برخورد قاطع با متخلفان و تولیدکنندگان غیرکیفی را از برنامه های پیش روی این اداره دانست و گفت: سال گذشته ۷۴۱ اخطار به واحدهای تولیدی، ۸۲۴ پروانه تعلیق، ۱۶۸ پروانه ابطال و ۶۷ مورد پرونده به دستگاه قضایی استان ارجاع شد.

 

وی همچنین به اهمیت نظارت بر واحدهای خدماتی، تفریحی، شهر بازی ها و پارک ها اشاره کرد و بیان کرد: سال گذشته ۳۵۸ مورد بازرسی انجام شد و در این خصوص ۶۲ واحد مهر و موم و ۲۳ واحد نیز اخطار گرفتند.

 

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه  سال گذشته  یک هزار و ۹۸ آسانسور مورد بازرسی اولیه قرار گرفتند، اظهار کرد: در سال گذشته ارزیابی کاملی از آسانسورها اماکن عمومی و دولتی صورت گرفت که ۷۰ درصد از واحدها گواهینامه دریافت کردند و مابقی واحدهای نیز در حال اخذ تاییدیه لازم هستند.

کد خبر 1047700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha