لزوم رفع موانع پیش روی فعالان کسب و کار در گذرهای فرهنگی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان بر لزوم رفع موانع پیش روی فعالان کسب و کار فرهنگی در گذرهای فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، میثم نمکی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: قرار گرفتن گذرهای فرهنگی با توجه به شرایط ایجاد شده و موفقیت مجموعه فرهنگی، میراث و مدیریت شهری برای جذب گردشگر، مسیر پیشرفت را هموارتر کرده بود که وضعیت کرونا این موقعیت مناسب را برهم زد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان افزود: علیرغم تاثیر منفی کرونا بر عرضه تولیدات فرهنگی، زنجیره تولیدات فرهنگی و هنری بر اساس تنوع این محصولات در رشته های مختلف در شهرستان کاشان نباید قطع شود.

 

نمکی به رفع موانع پیش روی فعالان کسب و کار فرهنگی در گذرهای فرهنگی تاکید کرد و گفت: سیستم بانکی باید نگاه خود به این عرصه را از اقتصادی به فرهنگی تغییر دهد و با درک وضعیت کرونایی، شرایط استمهال تسهیلات را مهیا کند. همچنین شرایط واگذاری تسهیلات توسط بانک عامل نیازمند تعدیل است، چرا که هنرمندان قادر به تامین همه آنها نبوده و این امر سبب استقبال کمتر از گذرهای فرهنگی و هنری شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان بیان داشت: از مجموع ۶۷ متقاضی حضور در گذرهای فرهنگی و فضاهای نوین کاشان، تنها ۶ طرح موفق به دریافت تسهیلات شد که این امر نیاز به بازنگری را روشن تر می کند.

 

نمکی تصریح کرد: شهرداری کاشان در زمینه تعهدات تفاهم شده گام های مثبت و موثری برداشته و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در جهت رفع موانع کسب و کار و تولیدات فرهنگی و هنری، همچنین حضور هنرمندان در گذرها، با رایزنی و ارتباطات اقدام هایی انجام داده است اما نیاز به تصمیم گیری کلان در همه زمینه ها به ویژه بانک ها، به شدت احساس می شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در بخش دیگری اظهار داشت: گذرهای فرهنگی و هنری نیاز به باز تعریف دارند، چرا که با تعریف مشخص و درنظر گرفتن شرایط اقلیمی و فرهنگی هر شهر و منطقه ای بهره برداری مناسب تری از این طرح خواهد شد.

 

میثم نمکی افزود:  ایجاد زیرساخت های مناسب به ویژه توجه به گردشگری و جذب توریست می تواند تولیدات فرهنگی و هنری را به سمت و سوی اقتصادی و جهانی شدن سوق دهد.

 

وی گذرهای فرهنگی را طرح بسیار خوبی خواند و پیش بینی کرد: در صورت تعریف مشخص و پیوند آن با فرهنگ هر منطقه و درگیر کردن گردشگران به تولیدات فرهنگی و هنری، این طرح نتایج بسیار مطلوبی برای هنرمندان خواهد داشت./

کد خبر 1047819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha