امر به معروف و نهي از منكر عاملي براي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه امر به معروف و نهي از منكر عاملي براي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در سطح جامعه است، گفت: ماموریت های نیروی انتظامی در راستای امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام،در  هفتمین روز از ماه مبارک رمضان و در محفل اُنس با قرآن که با رعایت پروتکل های بهداشتی در محوطه ستاد انتظامی استان ایلام برگزار شد، اظهار کرد: فرهنك عاشورا، حفظ ارزش ها است و هدف از قيام امام حسين (ع) احياي امر به معروف و نهي از منكر بود.

 

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار» افزود: عدم احساس مسئولیت و بی تفاوتی افراد جامعه در مقابل انجام منکر موجب سهیم شدن در گناه دیگران است و نبایستی در مقابل منکر سکوت کرد.

 

امام جمعه شهر ایلام با اشاره به اینکه امر به معرف و نهی از منکر می تواند امنيت ساز و سبب پيشگيري بسياري از آسيب هاي اجتماعي در سطح جامعه شود، گفت: فريضه امر به معرف و نهی از منکر باید از درون خانواده ها شروع شود  و اين امر مهم بنیادی را سرمشق زندگي خود قرار دهيم.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه یکی از صفات مجاهد فی سبیل الله، امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد : يکي از شاخصه هاي مهم ماموريت هاي نیروی انتظامی مقوله امر به معروف و نهي از منکر و شناخت مراحل آن است که در باورهاي ديني و اعتقادات ما نهادينه شده است.

 

وی یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر از جمله واجباتی است که جنبه اجتماعی آن بالاست و پلیس وظیفه اش حفاظت از ارزش ها و تذکر و برخورد در مقابل منکر است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر ایلام خاطرنشان کرد: ماموریت های نیروی انتظامی در راستای امر به معروف و نهی از منکر است و این وظیفه سنگینی که خداوند تبارک و تعالی به شما توفیق بهره مندی از آن را داده است به آن افتخار کنید.

کد خبر 1047935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha