مسائل امنیتی انتظامی، اشتغال و آموزش اتباع خارجی ساکن شهرستان قرچک ساماندهی گردد

فرماندار شهرستان قرچک بر ضرورت ساماندهی مسائل امنیتی انتظامی، اشتغال و آموزش اتباع خارجی ساکن شهرستان تأکید کرد و اجرای طرح‌های مرتبط با استفاده از تحلیل کارشناسی وضعیت اتباع در سال جدید را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران،جلسه کمیسیون رسیدگی به امور اتباع و مهاجرین خارجی شهرستان قرچک به ریاست بهمن خطیبی فرماندار و با حضور خدایی‌راد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، عبدی‌راد بخشدار مرکزی و نمایندگان دستگاه‌های عضو برگزار شد.
در این جلسه اولویت‌های اعضای کمیسیون در سال جدید به منظور ساماندهی اتباع خارجی مجاز و غیرمجاز و اجرای طرح‌های مرتبط و گزارش برنامه‌های عملیاتی پیشگیری از جرایم توسط اتباع و مهاجرین ارائه شد.

بهمن خطیبی در این جلسه ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته اعضای کمیسیون در سال گذشته، گفت: امسال باید در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی طوری عمل شود که این شهرستان در ارائه پیشنهادات و اجرای برنامه‌های سامان‌بخشی به وضعیت اتباع پیشگام باشد.
وی افزود: اعضای کمیسیون بایستی با تسلط کامل به اجرای قوانین و مقررات ورود و اقامت اتباع خارجه و آیین‌نامه‌های اجرایی آن، نسبت به تحلیل کارشناسی وضعیت اتباع اقدام کرده و با مساعدت و همکاری دستگاه‌های ذیربط بتوانند اقدامات مؤثری به منظور کاهش آمار اتباع غیرمجاز انجام دهند.
خطیبی با تاکید بر هماهنگی دستگاه های مرتبط بیان کرد:‌به منظور اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم خشن توسط اتباع و مهاجرین خارجی، همه دستگاه‌ها همکاری لازم را با نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های متولی امر داشته باشند، زیرا هر موضوعی که به نوعی برای امنیت شهرستان تهدید محسوب شود باید در اسرع وقت شناسایی و رفع مشکل شود.با توجه به جمعیت اتباع ساکن در جنوب شرق استان تهران، ساماندهی مسائل مرتبط به این افراد در این شهرستان از اهمیت بالایی برخوردار است.
فرماندار قرچک ضمن هشدار به صنوف و واحدهای متخلف در برخورداری از اتباع غیر مجاز، اظهار داشت: رصد فعالیت کارگاه‌های تولیدی که از اتباع غیرمجاز استفاده می‌کنند با جدیت در دستور کار قرار گرفته و با خاطیان برخورد قانونی صورت گیرد.
وی گفت: در بهینه‌سازی وضعیت اردوگاه عسگرآباد نیز شهرستان قرچک باید نقش خود را ایفا کند و این موضوع بعنوان یکی از اولویت‌های سال جدید باشد.اداره آموزش و پرورش نیز بایستی به منظور حمایت تحصیلی از دانش آموزان اتباع وظایف مربوطه را انجام داده تا کودکان از تحصیل بازنمانند.
خطیبی در پایان با قدردانی از رعایت دستور العمل های بهداشتی مبارزه با کرونا توسط اتباع خارجی، عنوان کرد: اتباع و مهاجرین خارجی حتما بایستی در موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مقابله با ویروس کرونا به تصمیمات شهرستان تمکین کرده و در انجام آداب و سنن مذهبی و ... شیوه‌نامه‌ها را رعایت کنند، در غیراینصورت مشمول برخوردهای قانونی خواهند شد.

کد خبر 1048040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha