شناسایی ۱۴۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در خراسان‌جنوبی

مهدی زاده گفت: ۱۴۶ بیمار جدید کرونا طی شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،«کامبیز مهدی زاده» ظهر امروز (۳۱ فروردین) در گفتگو با رسانه های گروهی با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵۰ هزار و ۲۰۲ مورد آزمایش در خراسان‌ جنوبی انجام شده که از این تعداد ۱۸ هزار و ۴۱۶ آزمایش مثبت بوده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان‌کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۸۱ آزمایش کرونا در استان انجام شده که از این تعداد ۱۴۶ مورد مثبت بوده است.

 

مهدی‌زاده با بیان اینکه از موارد مثبت ۳۱ بیمار بستری و  ۱۱۵مورد سرپایی بوده است، افزود: همچنین در این مدت ۶۳۹ مورد تست سریع کرونا در استان انجام شد که از این طریق نیز ۱۷۷ مورد جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۸۳ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های خراسان‌جنوبی بستری هستند که از این تعداد، ابتلای ۱۸۵ نفر به کرونا اثبات شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: ۲۸ نفر از بیماران هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال هشت نفر از آن ها وخیم است.

 

وی در پایان از فوت یک مورد جدید در استان خبر داد و گفت: مجموع کل فوتی های ناشی از ویروس در استان به ۷۹۸ نفر رسیده است.

 

گفتنی است؛ براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌ها که ۳۰ فروردین منتشر شد، سه شهرستان دیگر خراسان جنوبی شامل سربیشه، زیرکوه و سرایان از نارنجی به قرمز تغییر رنگ دادند و در حال حاضر هفت شهرستان استان شامل بیرجند، قاینات، فردوس، طبس، سربیشه، زیرکوه و سرایان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) قرار دارند.

 

همچنین شهرستان‌های نهبندان، بشرویه و درمیان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و خوسف تنها شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) است.

 

براساس اعلام وزارت بهداشت در رنگ‌بندی جدید، شهرستان‌هایی که با اوج‌گیری بیشتر بستری روبه‌رو هستند با قرمز تیره‌تر مشخص شده‌اند و در خراسان جنوبی شامل شهرستان‌های طبس و فردوس است.

کد خبر 1048105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha