ماه رمضان، ماه بهار قرآن است

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: ماه رمضان، ماه بهار قرآن است.

«سعید علیپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان ضمن اهیمت ماه مبارک رمضان اظهار داشت: رمضان بهار قرآن است و دوستداران قرآن در این ماه بیش از پیش به قرآن نزدیک می شوند و با خواندن و یادگیری و فهمیدن معارف آن، به دل هایشان حیات معنوی مجدد می بخشند.

 

 

مدیر اداره اوقف و امور خیریه شیروان بیان کرد: رمضان، ماهی است که در آن قرآن نازل شد بنابراین رابطه ویژه ای میان قرآن و ماه رمضان وجود دارد یعنی همان گونه که در فصل بهار، عالم طبیعت و انسان، شادابی خاص و حیاتی دوباره پیدا می کند این ماه نیز از اهمیت و ویژگی های خاص خود برخوردار است.

 

 

علیپور خاطرنشان کرد: در رمضان ماه انس با قرآن باید ویژگی همدم بودن با قرآن را در خود ایجاد کنیم و رابطه تنگاتنگ و جدی با آن داشته باشیم زیرا قرآن کتاب کامل انسان سازی است به گونه ای که همه برنامه ها و رموز تکامل را دربردارد، قرآن، سخن خدا است و عمل به آن، سبب پیروزی و رستگاری در دنیا و آخرت است و هرگاه قرآن را بشناسیم به عظمت نازل کننده آن پی ببریم و محتوایش را دریابیم سپس با عشق، با آن ارتباط فکری و عملی برقرار کنیم می توانیم ادعا کنیم که با قرآن انس گرفته ایم.

 

 

وی با اشاره به برنامه های ماه مبارک رمضان تصریح کرد: محفل انس با قرآن کریم همه روز با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد جامع شهرستان برگزار می شود و آیاتی از قرآن توسط قاریان جوان شهرستان تلاوت می شود که با توجه به دعوت از قاری بین المللی «حمید شاکرنژاد» یک روز تلاوت کلام توسط ایشان صورت گرفت.

 

 

وی عنوان کرد: در ادامه فعالیت های قرآنی اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان مراسم ترتیل خوانی قرآن بارعایت پروتکل های بهداشتی در برخی مساجد وبقاع متبرکه در حال برگزاری است.

 

 

شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

 

کد خبر 1048316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha