جشنواره فرهنگی، پژوهشی نماز «معراج» در پنج بخش اجرا می شود

قاسمی از اجرای جشنواره فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز با عنوان «معراج در پنج بخش خبر داد و گفت: اختتامیه این جشنواره در مردادماه امسال برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز در یکصد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان از برگزاری  جشنواره فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز در زنجان به مناسبت پاسداشت کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان خبر داد و گفت: ۷۰ برنامه مختلف در این جشنواره پیش بینی شده است.

 

ابراهیم قاسمی گفت: این جشنواره در پنج بخش مجازی، ادبی، هنری، پژوهشی و ویژه برگزار می شود که در بخش ویژه از فعالان عرصه نماز و همچنین آثار ارایه شده در زمینه جلوه های نماز در دوران دفاع مقدس (رزمندگان، ایثارگران و شهدا) به مناسبت گرامیداشت کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، تجلیل خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: توجه به فرهنگ، هنر، ادبیات دینی و توحیدی در راستای گسترش و تعمیق زوایایی گوناگون هنر اسلامی با محوریت نیایش و ستایش، شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و هنری درجهت حمایت و پشتیبانی از توانمندی‌های آنها در گسترش هنر توحیدی، انتشار افکار، آثار و اندیشه‌های معنوی در قالب رقابت هنری، گزینش آثار برجسته هنر توحیدی و نمایش و ارایه آن در نمایشگاه ها، همایش ها، جشنواره های ملی و فضای مجازی، زمینه سازی به منظور حرکت آحاد جامعه در خلق آثار علمی، هنری، ادبی با محتوای الهی از اهداف این جشنواره است.

 

قاسمی در ادامه از اجرای ششمین جشنواره فرهنگی، هنری و قرآنی«رمضان» در طول ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: هدف از  این جشنواره، تولید محتوا پیرامون ماه مبارک رمضان و همچنین در جهت حمایت از پویش در خانه بمانیم عنوان شده است.

 

به گفته رئیس واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، مشارکت جمعی برای فاصله گذاری اجتماعی، ترویج در خانه ماندن، تقدیر از کادر پزشکی درمانی و خدماتی، خاطرات ماه رمضان، رزمایش همدلی مهربانی از موضوعات این جشنواره هنری و مردمی است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم، به همراه سخنرانی، تقدیر از چهره‌های برتر قرآنی استان، اجرای سرود و تواشیح، برگزاری مسابقه علمی و تخصصی، برگزاری جلسات تفسیر و تدبر در قرآن کریم نهج‌البلاغه، برگزاری شب‌های شعر رمضان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این جشنواره است.

 

قاسمی گفت: برگزاری مسابقه دعاهایی از رمضان، محافل قرآنی، شب شعر رمضان، جلسات تدبر در قرآن کریم، مسابقات قرآن و نهجالبلاغه، نمایشگاه‌های هنری مجازی، برگزاری نشست‌های ادبی با محوریت قصص قرآنی، طرح قرآن بخوانید و جایزه بگیرید از دیگر برنامه‌هایی است که به صورت مجازی و در قالب جشنواره رمضان اجرایی خواهد شد.

 

کد خبر 1048395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha