برگزاری گشت‌های مشترک نظارت و بازرسی/ رعایت پروتکل‌ها در گیلان مطلوب نیست

حیدرزاده با بیان اینکه گشت‌های مشترک نظارت و بازرسی برای مقابله با کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف و اداره اماکن در گیلان انجام می‌شود گفت: میزان رعایت پروتکل‌ها در گیلان مطلوب نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «آبتین حیدرزاده» امروز (پنج‌شنبه، 2 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران تعطیلی بازارهای هفتگی و اصناف مختلف در گیلان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: به دنبال برخوردهای قهری با واحدهای صنفی و بازارهای هفتگی نیستیم اما اگر تذکرات ما جدی گرفته نشود حتما این کار را انجام می‌دهیم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه به طور کلی ویروس‌های تنفسی از راه ریز قطره‌ها و هوا منتقل می‌شوند عنوان کرد: تحقیقات نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از انتقال کرونا از طریق همین قطرات تنفسی است و کمتر از راه لمس اشیاء منتقل می‌شود.

 

حیدرزاده تجمع هرچه بیشتر افراد در خیابان‌ها، افزایش تماس آن‌ها با یکدیگر و هوای آلوده شده را از جمله عواملی که احتمال انتقال بیماری را زیاد می‌کند خواند و تصریح کرد: دوره کمون بیماری کرونا دو هفته‌ای است و به همین علت سعی می‌شود از طریق بستن مشاغل کمتر اورژانسی از ازدحام مردم در خیابان‌ها جلوگیری به عمل آید. 

۰

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، اصناف، بازارهای هفتگی، ادارات و مانند این‌ها در استان مورد رضایت دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیست افزود: سنجش‌های ما نشان می‌دهد این میزان اصلا مطلوب نیست به طوری‌که حتی در برخی مکان‌ها و ادارات شاهد ایجاد صف‌های مردمی هستیم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پاسخ به این پرسش که آیا در ستاد مقابله با کرونای استان در مورد مشکلات اشاره شده راهکاری اتخاذ شده است یا خیر ابراز داشت: ما حقیقتا دنبال بستن و  پلمپ کردن مغازه‌ها و برخوردهای قهری نیستیم برای اینکه این بیماری حداقل تا پایان 1400 که واکسیناسیون انجام شود ادامه خواهد داشت.

 

حیدرزاده ایجاد کردن فضاهایی در ادارات، پاساژها، مغازه‌ها و اماکن بسته برای افزایش سطح تهویه هوا را راهکاری برای مقابله با تجمعات مردمی اعلام کرد و یادآور شد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و موارد ذکر شده از جمله مسائلی است که دنیا با آن به نتیجه رسیده است و توانسته میزان شیوع بیماری را کنترل کند.

 

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف و اماکن سه مجموعه‌ای است که به صورت مشترک اقدام به برگزاری گشت‌های مشترک نظارت و بازرسی می‌کنند خاطرنشان کرد: ما دوست نداریم واحدی را پلمپ کنیم اما اگر ببینیم که با وجود تمام تذکرات داده شده بازهم موارد بهداشتی رعایت نمی‌شود حتما نسبت به این کار اقدام می‌کنیم.

کد خبر 1048613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha