پرداخت تسهیلات کرونا به ۱۱۵ واحد گردشگری ایلام

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از پرداخت تسهیلات کرونا به ۱۱۵ واحد فعال گردشگری در این استان خبر داد.

«عبدالمالک شنبه‌زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: پس از شیوع کرونا، از مجموع ۳۰۰  واحد گردشگری در سطح استان ۱۴۷ واحد متقاضی دریافت تسهیلات شده که از این تعداد ۱۱۵ واحد موفق به دریافت این وام  شدند.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام گفت: تاکنون واحدهای گردشگری در استان که موفق به دریافت تسهیلات کرونا شده‌اند شامل دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، اقامتگاه بوم‌گردی، هتل‌ها  و مجتمع‌های خدماتی رفاهی و بین راهی در استان است.

 

شنبه زاده با بیان اینکه پروژه‌های گردشگری استان به حمایت همه جانبه از سوی دیگر دستگاه‌ها نیاز دارند، اضافه کرد: از بانک‌های استان درخواست شده تا شرایط آسان پرداخت تسهیلات به طرح‌های گردشگری را فراهم کنند و از این طرح‌ها حمایت بیشتری انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه مبلغ ۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان تسهیلات به این بخش اختصاص یافته بود که در نهایت ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به واحدهای متقاضی پرداخت شد، گفت: واحدهایی که مشکل ضمانت داشتند به دلیل نوع قسط‌‌بندی و بازپرداخت از دریافت وام انصراف دادند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام تصریح کرد: همچنین یک هزار و ۱۹۳ مورد ثبت نام دریافت تسهیلات در حوزه صنایع دستی کارگاهی یا خانگی در سامانه ثبت شده است.

 

شنبه‌زاده گفت: در مجموع مبلغی بالغ بر ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به متقاضیان اعطا شده و بر اساس دستورالعمل جدید ابلاغی پس از موج چهارم کرونا وام این افراد تا شهریور امهال خواهد شد.

 
کد خبر 1048617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha